مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی و انجام دیجیتال مارکتینگ حتما باید وبسایتی متناسب با کسب و کارتان داشته باشید. پیشتر اینجا در مورد لزوم طراحی سایت برای داشتن کسب و کار اینترنتی صحبت کردیم. فراموش نکنید وبسایتی که طراحی می‌کنید حتما باید متناسب با کسب و کار اینترنتی شما شود.

 

پس اگر قرار است وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شوید حتما باید با ظاهر انواع وبسایتها حتی در حد مبتدی، اطلاعاتی داشته باشید. در ادامه این مطلب با مهرارقام همراه شوید تا در مورد انواع طراحی سایت داینامیک و استاتیک بیشتر آشنا شوید.

 وبسایتها برای مدیریت مطالب از دو روش داینامیک و استاتیک پیروی می‌کنند.

مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک یا ایستا که دیگر کمتر یا بهتر بگوییم به ندرت از آن استفاده می‌شود سایتهایی هستند که در آنها ضرورتی برای تغییر مدام اطلاعات احساس نمی‌شود. سایتهای ایستا از چند صفحه html تشکیل شده است و بیشتر از آن برای معرفی استفاده می‌شوند. بیشتر سایتهای استاتیک را چیزی چون کارت ویزیت می‌دانند. مطالب در سایت استاتیک ثابت هستند، به روزرسانی اطلاعات در آن به ندرت انجام می‌شود و در آنها نیاز به ارائه خدمات آنلاین نیست. از آنجا که سایت استاتیک پنل مدیریتی ندارد ایجاد تغییرات در آن حتما باید به وسیله خود طراح سایت انجام شود یا کاربر باید اطلاعات کافی در مورد html داشته باشد. از این رو به دلیل مشکلات زیادی که دارد هزینه برای ساخت و طراحی سایت استاتیک کمتر از نوع دیگر است.

طراحی سایت داینامیک

داینامیک از آن کلمه‌هاست که در بیشتر علوم از آن استفاده شده است. پویایی سایتهای داینامیک این امکان را می‌دهد که محتویات آن قابلیت تغییر داشته باشد. در این نوع از سایتها کارفرما می‌تواند پس از طراحی سایت خود به روز رسانی وبسایت را به عهده بگیرد. کنترل تمامی بخشهای سایت بدون نیاز به طراح سایت به عهده خود صاحب وبسایت است. طراحی سایت داینامیک به جای طراحی جداگانه صفحات در فرمت html به وسیله سیستمهای مدیریت محتوا انجام می‌شود. معمولا یک قالب برای سیستم مدیریت محتوا طراحی شده، مطالب و صفحات وبسایت از کنترل پنل سیستم مدیریت محتوا مدیریت می‌شود. در مطالب بعدی بیشتر در مورد سیستم مدیریت محتوا صحبت خواهیم کرد.

معمولا همه سایتهایی که دارای سیستم ثبت‌نام هستند یا سایتهای خبری، آموزشی، فروشگاهی و... که تغییرات در آنها نقش مهمی دارد به صورت داینامیک ساخته می‌شود. در سایتهای داینامیک نیازمندیهای مخاطب مورد برررسی قرار می‌گیرد و بر اساس آن طرحی انعطاف‌پذیر ساخته می‌شود.

مزایای وبسایت داینامیک

مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

امروزه دیگر کسی از سایت استاتیک استفاده نمی‌کند به طوری که به راحتی می‌توان گفت طراحی سایت استاتیک به کل منسوخ شده است. مقابل آن مدیریت سایت داینامیک بدون داشتن دانش فنی آسان است و کم و زیاد شدن اطلاعات سایت به راحتی انجام می‌شود. در این بخش از مطلب برخی از مزایای طراحی سایت داینامیک را برمی‌شماریم.

  • بر خلاف سایت استاتیک کارفرمای سایت داینامیک بدون نیاز به طراح سایت می‌تواند مدیریت آن را به عهده بگیرد. یعنی کارفرما بدون وابستگی به طراح سایت می‌تواند مدیر سایت خودش باشد.
  • ایجاد تغییر در سایت داینامیک به راحتی و گاه با تعویض یک کد انجام می‌شود در حالی که در سایت استاتیک گاه برای تغییر یک قالب باید تمامی صفحات وب تغییر پیدا کند.
  • در طراحی سایت داینامیک اگر قصد ویرایش بخش خاصی که در تمام صفحات تکرار شده را داشته باشید کافی است همان بخش را تغییر دهید، پویایی سایت کمک می‌کند تغییرات در همه جا اعمال شود. در حالی که این کار برای سایتهای استاتیک نیاز به تغییر در تمام صفحات دارد.
  • سیستم مدیریت محتوای رایگان هزینه‌های مربوط به طراحی سایت داینامیک را نسبت به استاتیک کاهش داده است. این امر کمک می‌کند عملیاتهای زمانبر و هزینه‌بردار در ساخت سایت را پایین آورد.
  • طراحی سایت داینامیک امکان به روز رسانی محتوا را می‌دهد. این امکان برای کسانی که کسب و کار اینترنتی راه‌اندازی کرده‌اند یا دیجیتال مارکتنیگ انجام می‌دهند از اهمیت بالایی برخوردار است. محتوای جدید کاربران را دوباره به سایت برمی‌گرداند یا کاربرانی همیشگی برایتان می‌سازد. این کار کمک می‌کند در موتورهای جست‌وجو نیز بهتر و بیشتر دیده شوید.

معایب طراحی سایت داینامیک

پس از تعریف مزایای استفاده از سایت داینامیک شاید سخت به نظر بیاید که این نوع از سایت می‌تواند معایبی هم داشته باشد. پویایی این سایت بی‌شک برای آن دردسرهایی را هم به همراه دارد. اگر می‌خواهید وبسایتی داینامیک داشته باشید حتما باید از آنها خبر داشته و طرز استفاده درست از آن را بدانید.

مزایای طراحی سایت داینامیک چیست

هزینه بالای سرور

از آنجایی که اطلاعات در سایت داینامیک روی دیتابیس ذخیره می‌شود هزینه نگهداری این اطلاعات بالاست. پردازنده سرور برای استفاده از بانک اطلاعاتی باید مدام کار کند. هر چه تعداد بازدید افزایش یابد حجم کار پردازنده سرور نیز افزایش خواهد یافت. برای همین سرور به حافظه رم بیشتری نیاز دارد. همین امر هزینه سرور سایت را نیز بالا خواهد برد.

مشکلات امنیتی سایت داینامیک

پیشتر گفتیم اطلاعات وبسایتهای داینامیک روی سرور ذخیره می‌شود همین امر باعث می‌شود خطرات امنیتی برای سرور وجود داشته باشد. برای حفظ این امنیت هیچ کس جز صاحب سایت نباید به بانک اطلاعاتی آن سایت دسترسی داشته باشد. برای جلوگیری از اتفاقاتی چون هک باید در طراحی و کدنویسی سیستم مدیریت محتوای وبسایت دقت شود. از این رو دقت در انتخاب شرکتی که طراحی سایت را اصولی و با دقت انجام می‌دهد بسیار مهم است. طراحی صحیح و استفاده از روشهای مطمئن کد کردن اطلاعات می‌تواند امنیت سایت داینامیک را بالا برد.

مشکل برنامه‌نویسی دوباره

اگر سایت ساخته شده را بخواهید به طراح دیگری بسپارید کار برای برنامه‌نویس جدید سخت خواهد شد زیرا برای این که بداند سایت چگونه طراحی شده است لازم است همۀ کدهای برنامۀ نوشته شده قبلی را بخواند تا تغییرات جدید را انجام دهد.

اگر می‌خواهید با ورود به دنیای دیجیتال مارکتینگ کسب و کار اینترنتی خود راه‌اندازی کنید مهرارقام با طراحی سایت داینامیک شما را همراهی خواهد کرد. در طراحی سایت داینامیک به ما اعتماد کنید.

خواندن 875 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا