انواع سایت ها از نظر طراحی فنی

وب سایت های اینترنتی را می توان از جهات مختلف طبقه بندی کرد. از جنبه کارکرد کلی سایت می توان سایت ها را به دسته های : وب سایت های اطلاع رسانی ، وب سایت های تجارت الکترونیک ، وب سایت های فروشگاهی ، وب سایت های کاربردی ، وب سایت های تفریحی ، وب سایت های شبکه اجتماعی ، وب سایت های علمی

و ... دسته بندی نمود ولی سایت ها را می توان از جنبه های فنی نیز طبقه بندی کرد ، مانند سایت های دینامیک ، سایت های استاتیک و ...

همچنین یک سایت اینترنتی را می توان از لحاظ نسل نیز دسته بندی کرد ، مثلا سایت های وب یا وب  ، سایت های وب و یا وب سایت های وب ، البته سایت های اینترنتی ، از جوانب دیگری نیز قابل تقسیم بندی هستند ، اما کمتر به این دسته ها شناخته می شوند! 

وب سایتهای ایستا (Static Website)

در مورد سایت های ایستا می توان به این موضوع اشاره داشت که این سایت ها کاملا شبیه یک کاتالوگ الکترونیک هستند که وظیفه معرفی مشخصات و ویژگی های کلی و ارائه دهنده محصول را برعهده دارد. این سایتها یکبار توسط طراح سایت طراحی می شوند و اطلاعات مورد نیاز هم توسط خود طراح درون آن قرار داده می شود. برای تغییر در محتوای اینگونه سایت ها مسلما به طراح سایت نیاز است و شخص دیگری توانایی تغییر در محتوای سایت را ندارد.

از آنجایی که کدهای کمتری در طراحی سایت های ایستا استفاده میشود هم زمان و هم هزینه طراحی این سایت ها بسیار پایین تر از سایت های دیگر می باشد.

نکته : سایت های ایستا معمولا برای شرکت ها یا سازمان هایی طراحی می گردد و مناسب می باشد که حداکثر یک یا دوبار در طول سال نیازمند تغییر محتوای خود باشند.

 

وب سایتهای پویا (Dynamic Website):

سایت پویا علاوه بر داشتن امکانات یک سایت ایستا ، قابلیت ارائه خدمات متعدد را نیز دارا می باشد ، همانند ارسال ایمیل خودکار ، سفارش و یا خرید آنلاین ، ارائه امکانات و خدمات خاص برای هر گروه کاربری و ... در این سایت ها ابتدا اسکلت و چهارچوب سایت توسط طراح سایت ایجاد میشود و سپس توسط مدیران سایت محتوای سایت قابل تغییر و ویرایش خواهد بد. این سایت ها دقیقا مانند یک فرم قراردادی است که توسط یه فرد طراحی می وشد و بارها و بارها توسط افراد دیگر تمکیل می گردد. یکی از مزایای سایت های پویا این است که هیچ محدودیتی در ایجاد و تغییر عکس ، محتوا و صفحات وجود ندارد.

با توجه به آن که در طراحی سایت هاای پویا از زبانهای برنامه نویسی در طراحی سایت استفاده میشود امکانات بسیاری را مانند ایجاد صفحات هوشمند، فرمها و جستجوهای پیچیده در اختیار مدیران سایت قرار میدهد.

  

وب سایت شخصی:

وب سایت های شخصی از بهترین ابزارهایی هستند که شما می توانید از طریق آن با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشید و با وارد کردن تصاویر و فیلم ها و نمایش آنها دیگران را از زندگی شخصی خود آگاه سازید.

  

وب سایت های انجمنی:

با طراحی و راه اندازی یک سایت انجمنی و به اشتراک گذاشتن افکار مورد علاقه خود در این سایت می توانید کاربرانی را که به این موضوع علاقه دارند را جذب کنید.

اگر شما به گروه های هنری و انجمنی علاقه مند هستید همانند گروه های دینی ، فرهنگی ، ورزشی ، سیاسی و ... داشتن یک وبسایت یکی از بهترین راه های انتشار و حفظ این علاقه مندی میباشد و از این روش میتوانید با دیگر کاربرانی که به این موضوع علاقه مند هستند ارتباط برقرارکنید.

 

وب سایت های تجاری:

داشتن  وبسایت یکی از روشهای موفقیت در بازار کاروتجارت است و این امر بازار شما را رونق میبخشد. شما میتوانید توسط وبسایت خدمات و محصولات خود را به مشتریانتان معرفی  کنید. آگاهی کاربران ، افزایش شناخت  و از هممه مهم تر مطرح شدن تجارت و برند شما از مزایای داشتن یک سایت تجاری واطلاع رسانی می باشد.

 

فروشگاه آنلاین:

امروزه بسیاری از شرکت ها برای فروش محصولات خود از فروشگاه آنلاین استفاده می کنند و این یعنی داشتن صدها و یا حتی هزاران مشتری جدید.

با راه اندازی یک فروشگاه آنلاین نه تنها محصولات و خدمات خود را به مشتریان اطلاع رسانی کردید ، بلکه مشتریان به هنگام تحقیق در مورد کالای مورد نیاز خود می توانند آن را انتخاب و یا خرید کنند.

خواندن 1683 دفعه
برچسب‌ها
محتوای بیشتر در این بخش: « HTML چیست؟ طراحی وب سایت »

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا