طراحی وب سایت

با توجه به رشد سریع و روزافزون اینترنت و فضای مجازی (جامعه مجازی) می توان اینگونه گفت که کابران آن مانند یک اعضای خانواده شده اند ، و برای ارتباط بین این اعضا و بهره مند شدن از فضای این خانواده نیاز به تولید محتوا و طراحی سایت دارید.

 تعریف وب سایت

وب سایت مکانی از اینترنت است که صفحه یا تعدادی از صفحات را در خود برای هدفی خاص نگهداری می کند ، در واقع این مکان مجموعه ای از صفحات است که برای هدفی خاص ایجاد شده اند. 

طراحی وب سایت
به روال برنامه ریزی برای ایجاد یک سایت در فضای مجازی اینترنت که با ساختار کلی و جزئی ارائه می شودطراحی وب سایت گویند. این برنامه ریزی بر روی تمامی تصاویر ،متون ، فایل های صوتی و تصویری و المانهای خاص که برنامه نویسی شده اند اعمال می شود تا در نهایت تمام اینها بر روی صفحه ای که قابل روئیت در مرورگر باشد اعمال می شود و در فرمت بندی خاصی در طراحی وب سایت بر روی آن صفحه قرار می گیرند.

برای اینکه این صفحات قابل مشاهده در بیشتر مرورگرها باشد طراحی سایت را افراد طراح و برنامه نویسان از زبان های نشانه ای برای ایجاد یک ساختار اکثرا از زبان html (که امروزه html5 قدرت بالایی را به این زبان برنامه نویسی ارائه کرده است) و هم چنین برای نمایش بهتر بعد از طراحی وب سایت از زبان css (که زبان css3 در حال حاضر قدرت آن را افزایش داده است به طوری که می توان بدون نرم افزارهای گرافیکی نیز به طراحی وب سایت پرداخت ) استفاده می کنند . برای طراحی وب سایت از زبان های برنامه نویسی دیگر نظیر java، پی اچ پی ، ای اس پی دات نت، پرل و … نیز می توان استفاده کرد.


مراحل راه اندازی وب سایت در طراحی سایت و طراحی پرتال :
1. انتخاب نام مناسب براي سایت
2. ثبت (Domain name) نام سايت در اينترنت
3. طراحي نرم افزار و گرافیک سایت
4. خريد هاست فضای کاربری
5. قراردادن سایت طراحی شده بر روی هاست و افتتاح سايت


پروسه طراحی وب سایت
در حالت کلی برای طراحی وب سایت می توان این روال را در پیش گرفت :

  • مفهوم سازی
  • طرح ریزی
  • تحقیق قبل از ایجاد وب سایت
  • تحقیق کلی
  • تبلیغات

مدیریت فایلهای چند رسانه ای که در وب سایت وجود خواهند داشت ، مدیریت مطالب و محتوای سایت و هم چنین فایل های تصویری و صوتی موجود در آن را می توان توسط یک طراح ، یا گروهی از طراحان با وظیفه ای مشخص مدیریت کرد.
طراحی سایت : یک وب سایت می تواند شامل صفحه اصلی که اکثرا به این صفحه ، خانه (HOME) و هم چنین می تواند شامل صفحات و بخش های دیگر باشد که هر یک از آنها برای اهداف خاصی در زمان طراحی وب سایت ایجاد شده اند. ولی صفحه اصلی یا خانه سایت مهم ترین قسمت یک وب سایت است و در مورد اهداف اصلی وب سایت و هم چنین تمام بروزرسانی هایی که در وب سایت انجام می شود را برای کاربران ارائه می کند. و تمام صفحات دیگر وب سایت از طریق همین صفحه اصلی شناخته می شوند . بدین صورت که لینکی از صفحه اصلی به آنها اختصاص داده شده است که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند بخش های مورد علاقه و نیاز خود را ببیند.در واقع صفحه خانه را می توان مادر تمام صفحات وب دانست.


سایت دارای سیستم مدیریت محتوا :
در طراحی سایت و طراحی پرتال این سایت ها که در اصطلاح به CMS ) Content Management System ) مشهورند، وب سایت هایی از نوع سایت های دینامیک یا پرتال ها هستند که توسط طراحان حرفه ای و یا شرکتهای طراحی حرفه ای برای مصارف خاص ایجاد می شوند.
تمام خصوصیات مربوط به سایت های دینامیک در مورد سایتهای CMS صدق می کند.
از مزایای این سیستم ها نسبت به سایر سایت های دینامیک می توان به آماده و جامع بودن اشاره کرد، به طوری که اغلب اینگونه از سایتها در کمتر از سه روز کاری قابل نصب و استفاده هستند.
طراحی سایت های CMS در طراحی سایت و طراحی پرتال به مانند طراحی یک خط تولید است و طراح سعی در رعایت تمام اصول امنیتی، گرافیکی، رنکینگ موتور های جستجو و سایر موارد موثر می کند 

خواندن 480 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا