نکاتی که باید برای ثبت دامنه در نظر بگیریم

معیارهای انتخاب نام دامنه سایت

اگر میخواهید در آینده وب سایت شما با کلمه خاصی در موتورهای جست و جو گر ظاهر شود و کاربران را به خود جذب کند بهتر است از کلمه کلیدی خود در نام سایت استفاده کنید.

 

یکی از بهترین کارها در زمینه سئو این است که شما کلمه کلیدی خود را با نام شرکت خود ترکیب کنید و بر روی دامنه خود قراردهید، این امر باعث پیشرفت چشمگیر شما در موتورهای جست جو گر میشود. به عنوان مثال اگر میخواهید سایت شما با کلمه تلویزیون نمایش داده شود بهتر است نام دامنه خود را LGtv.com ثبت کنید. 

یکی دیگر از پارامترهای نام دامنه خوب ،کوتاه بودن آن است و هرچقدر نام دامنه شما کوتاه تر باشد هم راحت تر خوانده می شود و هم در راحت تر به خاطر سپرده می شود. مثلا اگر نام شرکت شما Fanavaran-sanat-tasisat می باشد بهتر است از نام دامنه خود را به صورت اختصاری انتخاب نمایید و نام دامنه خود را FST.Com ثبت نمایید. . البته این بدین معنا نیست که قسمتی از نام شرکت یا موسسه خود را نادیده بگیرد اما این که از حروف اختصاری استفاده کنید بخاطر سپردن آن سریع تر انجام می شود اما اگر نام شرکت شما بیشتر از سه سیلاب باشد و تعداد حروف اختصاری بیشتر از 4 کارکتر باشد استفاده از حروف اختصاری مناسب نیست .

یکی دیگر از پارامتر هایی که باید در هنگام انتخاب نام سایت خود در نظر بگیرید استفاده نکردن از خطوط فاصله و آندرلاین یا اسلش می باشد. ممکن است شما بخواهید نامی را بر روی سایت خود بگذارید که قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده است و پس از بررسی و تحقیق متوجه میشوید که میتوانید همان دامنه را با استفاده از خط فاصله برای خود ثبت کنید. اما بهتراست که از این تصمیم منصرف وشوید چرا که اگر مخاطبان شما فراموش کنند که سایت شما دارای خط فاصله هست و آن را بدون در نظر گرفتن خط فاصله وارد کنند ممکن است وارد سایت رقبای شما بشوند ، پس نتیجه میگیریم که استفاده از خط فاصله در نام دامنه مجاز نمی باشد چون ممکن است بسیاری از مخاطبان خود را از دست بدهید.

ثبت دامنه با چه پسوندی بهتر است

چنانچه تمایل دارید دامنه ای را به نام خود ثبت کنید و پسوند های com. و ir. آن توسط نفرات دیگری ثبت شده است پیشنهاد میکنم نام دیگری را برای سایت خود انتخاب نمایید و از ثبت دیگر پسوندها برای سایت خود اجتناب کنید،بسیاری از کاربران و مخاطبان اینترنت برای ورود به سایت به طور عادت از پسوند com. در انتهای نام سایت ها استفاده میکنند پس پیشنهاد می شود از همان ابتدای کار پسوند com. را برای سایت خود انتخاب نمایید، و همچنین توصیه میشود اگر در کشور ایران فعالیت دارید پسوند ir. را هم برای خود ثبت کنید و بهتر است شما سایر پسوند ها را نیز برای خود ثبت کنید.

خواندن 521 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا