راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

پیشرفت روزانه تکنولوژی و فناوری و استفاده همیشگی افراد از اینترنت و در اختیار قرار دادن فرصتهای بی‌شمار این فضای مجازی راه‌اندازی کسب و کار اینترنی تبدیل به روشی شایع برای کارآفرینی شده است.

در این مطلب از روشی سخن خواهیم گفت که به وسیله آن می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از پیش کسب و کار اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. با مهرارقام همراه شوید تا بگوییم چگونه می‌توانید با راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی با اینترنت کسب درآمد کنید.

مهم نیست نوع فعالیت شما یا حوزه‌ای که در آن کار می‌کنید چیست زیرا همه کارآفرینان موفق صرف نظر از نوع کسب و کارشان مسیری مشابه را پیموده‌اند. راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی هزینه‌ای به مراتب کمتر از یک فروشگاهی فیزیکی دارد. بدانید این کار بهترین راه برای پیاده‌سازی ایده‌ها و افکاری است تا کنون در ذهن داشتید. برای شروع و راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید حتما مراحلی را پیش بگیرید که برای ادامه مسیر کمک کننده خواهند بود. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به اختصار مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی را شرح دهیم.

پیش از همه اینها برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی باید بازار را شناسایی کرده، بخش کوچکی از آن را هدف قرار داده و روی آن تمرکز کنید. تقسیم کردن بازار به بخشهای کوچک هزینه کمتری در بر خواهد داشت و مقابل سود کسب و کار اینترنتی افزایش خواهد یافت. این باور اشتباه را از خود دور کنید که بازار هدف کوچک سود کمتری برای شما خواهد داشت در حالی که با گذشت زمان شما در آن زمینه متخصص خواهید شد.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

 شناخت نیاز مشتری و ارائه راه‌حل

برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنیت پیش از تولید کالا و خدمات باید بازار مناسب را پیدا کنید. برای افزایش احتمال موفقیت در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی خود بهتر است بازار مناسب خود را جست‌وجو کنید. ببینید افراد مختلف که دنبال محصولات شما هستند چه سوالاتی دارند و در پی حل چه مشکلاتی هستند. بهترین راه در این زمینه استفاده از اینترنت است. کلیدواژه‌های مختلف را جست‌وجو کنید ببینید چه کلیدواژه‌هایی در اینترنت کمتر به جواب رسیده و بی‌پاسخ مانده‌اند. اکنون نوبت شماست که بتوانید خودی نشان داده و پاسخگو باشید.

برای ارائه راه‌حل به نیازهای مشتریان می‌توانید به وبسایتهای مشابه کسب و کار خود رجوع کرده و ببینید آنها برای رفع نیازهای مشتریان چه می‌کنند. بررسیهای خود را یادداشت کنید و از روی آنها بازاری انتخاب کنید که با توجه به توان و تخصص شما یکی از نیازهای بی‌پاسخ مانده را مورد هدف قرار و راه‌حلی متفاوت از رقبا ارائه دهد.

طراحی و ساخت وبسایت

پس از انتخاب و شناخت بازار هدف برای راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی حتما لازم است برای خود وبسایتی طراحی کرده و بسازید. طراحی و ساخت وبسایت نیاز به متخصص در این زمینه دارد. تیم مهرارقام رایانه با داشتن گرافیستهای حرفه‌ای می‌تواند شکلی گرافیکی از سایت شما طراحی و نهایت طراحان سایت، مطابق سلیقه شما وبسایت را خواهند ساخت.

به یاد داشته باشید طرح سایت شما باید ساده و متناسب با کالا و خدماتی باشد که می‌خواهید ارائه کنید. پیچیدگی در طراحی سایت مشتری را از وبسایت شما فراری خواهد داد زیرا او در اولین قدم هیچ تعهدی برای استفاده از آن در خود نمی‌بیند. پیش از طراحی سایت در نظر داشته باشید که فونتها و طرح زمینه سایتتان ساده باشد.

پس از طراحی سایت مطالبی که قرار است روی سایت بارگذاری شود حتما در راستای هدف اصلی کسب و کار شما باشد. وبسایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که اگر عملیات فروش انجام می‌شود فرایند خرید برای مشتری راحت باشد. وبسایت شما ویترینی از کسب و کار اینترنتی شماست برای همین در طراحی آن استفاده مشتریان و بازدیدکنندگان نیز باید در نظر گرفته شود.

تهیه برنامه برای تبلیغ، بازاریابی و فروش

پس از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز دارید آن را به دیگران معرفی و بشناسانید. هنگامی که مشتری وارد وبسایت شما می‌شود شما پیشتر باید کاری کرده باشید که محصول شما را خریداری کند. باید از جملات ساده اما جذاب استفاده کنید تا در مشتریان خود علاقه ایجاد کنید. از آنجا که قرار است محصول شما مشکلی از مشتریان حل کند آن راه‌حل را به ساده‌ترین روش شرح دهید. درباره خود کالا و خدمات و این که چگونه می‌تواند برای آنها مفید باشد نیز توضیح دهید.

برای نشان دادن اعتبار کسب و کار اینترنتی خود بهتر مدارک مستندی برای کاربرانتان رو کنید. این مدارک می‌تواند شامل اسنادی که نشان از تخصص است، پروژه‌های پیشین کسب و کار، توضیحات تکمیلی در مورد خودتان، تواناییهای شخصی یا سازمانی و پیشنهادات مشتریان پیشین باشد. بخش پیشنهادات مشتریان کمک می‌کند مشتریان دیگر از روی نظرات آنها وبسایت شما را بهتربشناسند. در وبسایت خود برای محصولاتتان ضمانتنامه‌ای معتبر قرار داده و محصولات خود را برای فروش پیشنهاد دهید. می‌توانید برای آنها تخفیفات ویژه نیز قرار دهید.

استفاده از موتورهای جست‌وجو برای جذب خریداران

پس از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی مهم است که بتوانید وبسایت خود را به دیگران معرفی کنید. یکی از روشهای شناساندن کسب و کار اینترنتی استفاده از موتورهای جست‌وجو است. مهم است بدانید موفقیت در استفاده از این روش که ترافیک وبسایت شما راه به همراه خواهد داشت شکیبایی و تلاش مستمر شما را طلب می‌کند.

تبلیغ در موتورهای جست‌وجو کمک می‌کنند وبسایت شما سریعتر از پیش روی صفحات جست‌وجو ظاهر شود و همچنین آنها به شما اجازه می‌دهند کلیدواژه‌ها و سرخطهای مختلف و قیمتها و روشهای فروش متفاوت را امتحان کنید. این کار به شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان بیشتر و کلیدواژه‌هایی که بر افزایش نرخ سایت تاثیر دارند را پیدا کنید. اکنون می‌توانید کلیدواژه را در کل سایت و محتواها استفاده کنید. این کار به رتبه‌بندی شما در نتایج جست‌وجو در موتورها کمک خواهد کرد.

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ایجاد شهرت پس از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

کاربران در موارد مختلفی از اینترنت استفاده می‌کنند شما هم به عنوان یک کاربر در اینترنت می‌توانید وبسایتهایی که زمینه فعالیت مشابهی به کسب و کار شما دارند را شناسایی، اطلاعاتی که بیشتر کاربران درباره آنها در اینترنت جست‌وجو می‌کنند را رایگان برایشان فراهم کنید. همین کار ترافیک بیشتری برای وبسایت به وجود آورده و رتبه بهتری در موتورهای جست‌وجوی به دست خواهید آورد.

تبادل لینک داشته باشید. اگر برای سایتهای دیگری محتوا تولید می‌کنید لینکی از سایت خود بین مطالب آن سایت قرار دهید. با این کار خوانندگان آن سایت را هم به سمت وبسایت خود هدایت کرده‌اید. برای وبسایت خود نیز محتوای مفید تهیه کنید و در آن نام و نشان از خود و کسب و کارتان قرار دهید. محتوای تولیدی خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا به گونه‌ای بازاریابی محتوا انجام دهید.

یکی دیگر از راههای معرفی کسب و کار آنلاین این است که در بخش تولید محتوای خود با گزینه «ارسال برای دوستان» این امکان را به کاربرانی که همان لحظه در سایت شما هستند داده‌اید که مطالب وبسایت را بین دوستان خود به اشتراک بگذارند. این کار وبسایت شما را به کاربران جدید معرفی خواهد کرد.

استفاده از بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار

از تمامی آنهایی که داوطلبانه برای دریافت ایمیل شما ثبت نام می‌کنند یک لیست تهیه کنید. این لیست در آینده بخشی از دارایی کسب و کار اینترنتی شما خواهد شد. از آن جا که مشتریان و اعضای سایت شما می‌دانند از این طریق ایمیلهای وبسایت شما را دریافت می‌کنند، می‌توانید تمامی محتوای تولید شده کسب و کارتان را به همراه بسته‌های تبلیغی، تخفیفات مناسبتی و ... برای آنها ارسال کنید. بازاریابی ایمیلی در کسب و کار اینترنتی مزایایی به همراه دارد.

به اعضای خبرنامه سایت خود محتوایی را ارائه می‌کنید که خود خواستار آن هستند. اگر کیفیت مطالب ارسالی خوب باشد به اعتبار شما کمک شایانی خواهد کرد. می‌توانید رابطه‌ای مادام با مشتریان و اعضای سایت خود برقرار کنید. بازاریابی ایمیلی قابل اندازه‌گیری است. می‌توانید آمارهای مختلف و کاربردی زیادی چون تعداد ایمیلهای باز شده، بهترین ساعت ارسال ایمیل و... را به دست آورید. بازاریابی ایمیلی ارزانتر و مؤثرتر از بازاریابی چاپی، تلویزیون یا رادیو است چون به شدت متمرکز بر بازار هدف است.

تغییر و تحول در دنیای اینترنت به سرعت انجام می‌شود بنابراین اگر جرو آن دسته از افراد هستید که به راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی فکر می‌کنید این مطلب را مطالعه و با ما در مهرارقام در ارتباط باشید. مهرارقام علاوه طراحی گرافیک و طراحی سایت برای راه‌اندای کسب و کار اینترنتی امر دیجیتال مارکتنیگ را نیز انجام می‌دهد.

خواندن 810 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا