اشتباهات در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در نگاه اول بسیار جذاب است اما آنچه در ادامه مسیر مهم به نظر می‌آید این است که کارآفرین چه کند تا دچار مشکلات نشده و شکست نخورد.

پیش از همه باید بدانید کسب و کار اینترنتی برای برطرف کردن نیاز و به وجود آوردن اعتبار شروع به کار می‌کند که به دست آوردن این فاکتورها و رسیدن به موفقیت آنچنان که تصور می‌رود آسان نیست. در این مطلب با مهرارقام همراه شوید تا بیشتر در مورد اشتباهات کسب و کارهای اینترنتی نوپا و چرایی و چگونگی بیراهه رفتن آنها صحبت کنیم.

نداشتن طرح کسب و کار

برای کسب و کار خود حتما یک طرح داشته باشید تا کارها را بر اساس آن انجام دهید. دیگر تهیه طرحهای بزرگ برای کسب و کار منسوخ شده است، لازم نیست این طرح، رسمی و سخت باشد به هر روشی که ریخته شود مهم آن است که بتوانید اجرایش کنید. حتما باید بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند، شما چه چیزی می‌فروشید و چه کسانی تمایل دارند برای کالا و خدماتی که ارائه می‌کنید پول خرج کنند.

تمرکز بر بی‌ارزشها

پس از راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی نیاز به تلاش برای سرپا نگه داشتن آن دارید. پس نباید خود را گرفتار جزئیاتی چون زیبایی کارت ویزیت یا طراحی لوگو کنید. توجه بیش از حد به جزئیات شما را از مسیر اصلی منحرف کرده و زمان شما را هدر می‌دهد. سعی کنید تمرکز خود را بر کارهایی قرار دهید که شما را به جلو سوق می‌دهد و سطح کار شما را بالا می‌برد.

نداشتن نگرانی مادی

همیشه این احتمال را بدهید پیش از این که درآمدی داشته باشید ممکن است پول یا سرمایه خود را از دست بدهید. پس هرگز در مورد پول خود مثبت‌اندیش نباشید. همیشه میزان هزینه‌ها و میزان سرمایه‌ای که برای راه‌اندازی کسب و کار در اختیار دارید را حساب و اطمینان حاصل کنید که پیش از تمام شدن سرمایه موجود می‌توانید سرمایه بیشتری جمع کنید.

بیشتر صاحبان کسب و کار اینترنتی زمانی به فکر افزایش سرمایه اولیه می‌کنند که دیر شده است. پس لازم است در تهیه طرح کسب و کارتان بخش مالی هم داشته باشید، جزئیات مراحل کسب و کار را مشخص کرده تا بدانید برای رسیدن به اهداف مورد نظر چقدر پول نیاز دارید.

ارزش‌گذاری پایین برای کالا و خدمات

کالا، محصولات و خدمات خود را به گونه‌ای قیمت‌گذاری کنید که برایتان سود ارزشمندی به همراه بیاورد. قیمت محصولات باید به اندازه‌ای باشد که نیاز است. قیمت محصولات باید با رشد کسب و کار شما تغییر کند.

نادیده گرفتن خدمت به مشتری

در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی توجه به مشتری امر مهم و حیاتی است. فراموش نکنید اگر مشتری از سایت شما تجربه خوبی داشته باشد حتما دوباره یا چندباره به آن سر خواهد زد. رجوع دوباره مشتری به سایت و بازدید از آن حتما به یک مسیر ارتباطی خواهد انجامید. پس این راه را برای او به وسیله چت آنلاین، ایمیل یا تماس تلفنی باز کنید.

دست و دلبازی بیش از حد

اگر کارآفرینی هستید که برای کسب اعتبار یا شناساندن خود به مشتری، ایجاد مشتری وفادار و سود درآینده خدماتی ارائه می‌کنید حتما یک کالا را به صورت رایگان در اختیار مشتری قرار دهید. برای این که رایگان بودن خدمت شما برایتان هزینه‌بر نباشد بهتر است کالایی را انتخاب کنید که ارزان است و مقابل آن اطلاعات باارزشی چون ایمیل یا شماره تلفن دریافت می‌کنید که در آینده می‌تواند برایتان سودآور باشد.

اشتباهات در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی

نداشتن فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

در راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی هرگز استفاده از شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید. همان هنگام راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی حتما در چند شبکه اجتماعی که فکر می‌کنید می‌توانید آنجا مخاطبانتان را بیابید فعالیت کنید. شبکه‌های اجتماعی کمترین هزینه را در کسب و کار دارند پس ابتدای کار سرمایه خود را برای تبلیغات هدر ندهید. در انتخاب شبکه‌های اجتماعی دقت داشته باشید. آنهایی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مفید هستند. کیفیت را بر کمیت ارج نهید؛ به جای فعالیت کم در تمامی شبکه‌های اجتماعی چند شبکه مفید را انتخاب و در آنها مداوم و مستمر فعالیت کنید.

کم‌کاری در استخدام نخستین کارمندان

کارآفرینان در استخدام افراد بسیار عجله می‌کنند و برای بزرگ کردن کسب و کار خود می‌خواهند هر چه سریعتر جایگاه‌های خالی را پر کنند. کارآفرینان با طی کردن این مسیر، ریسکهای آن را در انتهای مسیر مشاهده خواهند کرد. ریسکهایی مانند عدم تطابق مهارت افراد با نیازهای سازمان، اشخاصی که با فرهنگ شرکت هماهنگی ندارند یا افرادی که به کارهای سازمان تعهد کافی ندارند.

پس در زمان استخدام به دنبال افرادی باشید که دارای مهارتهایی باشند که شما ندارید و کیفیت مورد نظر شما را نیز داشته باشند. نخستین کارمندان استخدامی شرکت میزان انرژی شرکت شما را برای بقیه عمر شرکت تعیین می کند.

درنظر نگرفتن علاقه در کار

همه جا در مورد تطابق و تعادل بین کار و زندگی زیاد سخن گفته شده است. نگران زمان نباشید. زمانی که شما تلاش می‌کنید هر دقیقه از زمانتان را مدیریت کنید، ایده‌های بزرگی به ذهنتان خطور نخواهد کرد. آنها زمانی که چندین کار را با هم انجام می‌دهید به سراغتان نخواهند آمد. ایده‌های خوب زمانی به ذهنتان می‌آیند که روی یک چیز تمرکز کرده باشید. بگذارید چیز های دیگر از محو شوند.

داشتن تفکر اشتباه کاربرد هر چیزی برای همه

اگر فکر یا محصولی در جای دیگری به نتیجه رسیده است این احتمال صد در صدی را ندهید که در مکان و زمان شما هم این اتفاق بیفتد. همیشه برای موفقیتهایی که دیگران در زمان و مکان دیگری کسب کرده‌اند کمی شک وتردید یا به بیان ساده‌تر تامل داشته باشید. اگر می‌توانید کالا و خدمات خود را با کمترین ریسک منابع و مالی آزمایش کنید آنگاه دست به کار شوید.

خواندن 531 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا