چاپ کردن این صفحه
ده قانون بازاریابی محتوا در شبکه‌های اجتماعی

قدرت محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تاثیر غیر قابل باوری بر رابطه‌ی شما و مخاطب‌تان دارد. اما گام برداشتن در این مسیر، بدون داشتن تجربه امری است خطیر.

بنابراین لازم است با اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آشنا باشید. در این مقاله بناست ۱۰ قانون مهم بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را با هم بررسی کنیم.

یک- قانون شنیدن

موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوایی بیش از حرف زدن، به شنیدن برمی‌گردد. محتوای تولیدی مخاطبان هدفتان را بخوانید و در بحث‌هایشان شرکت کنید. به این ترتیب خواهید دانست که چه مواردی برای آنها اهمیت زیادی دارد. تنها پس از بررسی محتوای مخاطبان است که می‌توانید برای آنها محتوا تولید و برایشان ارزش ایجاد کنید. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی با تولید متون بی ارزش تفاوت زیادی دارد.

دو- قانون تمرکز

بهتر است در یک حوزه تخصص داشته باشید تا این که در تمام موضوعات مطلب داشته باشید. در مقایسه با یک استراتژي پراکنده که قصد دارد در مورد همه چیز با مردم حرف بزند، یک استراتژی بازاریابی محتوایی متمرکز با هدف ایجاد برند قوی شانس بیش‌تری برای موفقیت دارد.

سه- قانون کیفیت

کیفیت در نهایت به کمیت منتهی می‌شود. داشتن هزار فالوئر فعال که مطالب شما را می‌خوانند، به اشتراک می‌گذراند و درباره‌شان حرف می‌زنند بهتر از داشتن ده هزار فالوئری است که بعد از دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی دیگر از آنها خبری نمی‌شود.

چهار- قانون صبر

موفقیت در شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی محتوا یک شبه اتفاق نمی‌افتد و اشتباه است که به دنبال راهی برای رسیدن به نتایج سریع باشید.

پنج- قانون ترکیب کردن

اگر محتوای جذاب و با کیفیت تولید کنید و در عین حال برای به دست آوردن مخاطبانی باکیفیت تلاش کنید آنها این محتوا را با دوستان خود در توییتر، فیسبوک، لینکدین و در وبلاگشان به اشتراک می‌گذارند.

این به اشتراک‌گذاری و صحبت در مورد محتوای شما، نقطه‌ی جدیدی برای شنیده شدن برند شما در موتورهای جست‌و‌جو مثل گوگل است. به این ترتیب شما صدها و هزارها روش برای پیدا شدن در نتایج جستجوی دنیای آنلاین خواهید داشت.

شش- قانون تاثیرگذاری

زمانی را صرف یافتن اینفلوئنسرهای کسب و کار خود بکنید. این افراد مخاطبان فعالی دارند و امکان این که جذب محصولات، خدمات و کسب و کار شما بشوند زیاد است. با آنها ارتباط برقرار کنید و در محکم کردن این ارتباط بکوشید.

اگر آنها شما را به عنوان یک منبع اطلاعاتی مفید بپذیرند، ممکن است محتوای تولیدی شما را به اشتراک بگذارند و به این ترتیب برند شما در معرض چشمان زیادی قرار خواهد گرفت.

هفت- قانون ارزش

اگر تمام زمان شما در شبکه‌های اجتماعی به تبلیغ مستقیم در مورد برند و محصولات‌تان اختصاص دارد، بدانید که مردم گوش نخواهند کرد. شما باید بتوانید به مکالمات و دانسته‌های مردم ارزش اضافه کنید. به جای گزافه‌گویی، به تولید محتوای ارزشمند و برقراری ارتباط صمیمانه با اینفلوئنسرها بیندیشید. این افراد کاتالیزوری توانمند برای سخن گفتن از برندتان خواهند بود.

هشت- قانون تایید

در دنیای فیزیکی شما هیچ کسی را که سراغتان بیاید نادیده نمی‌گیرید، پس در دنیای آنلاین هم همین طور رفتار کنید. ساختن ارتباطات محکم، یکی از مهم‌ترین بخش‌های موفقیت در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. پس همیشه حواستان به کامنت‌ها باشد.

نه- قانون دردسترس بودن

انتشار مطلب و ناپدیدشدن، بزرگ‌ترین اشتباه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. همیشه در دسترس مخاطبان باشید. شما باید بعد از انتشار محتوا در مکالمات شرکت کنید. اگر چند وقت حضور نداشته باشید مطمئن باشید که مخاطبان برند دیگری را جایگزین‌تان خواهند کرد.

ده- قانون ارتباط دوطرفه

نمی‌توانید انتظار داشته باشید که دیگران مطالب شما را منتشر کنند و از آن حرف بزنند ولی شما این کار را نکنید. پس بخشی از زمان خود را صرف به اشتراک گذاری و صحبت در مورد مطالب برندهای دیگر کنید.

خواندن 1263 دفعه