رهبر جدید اوبر کیست؟

اوبر دارا خسروشاهی را به عنوان رهبر جدید خود انتخاب کرده است!

دارا خسروشاهی پیش از این مدیرعامل اکسپدیا، بزرگ‌ترین شرکت‌ مسافرتی آنلاین جهان، بوده است. انتخاب خسروشاهی از بین مدیرعامل شرکت جنرال الکتریک و HP صورت گرفته است.

به نظر می‌رسد در این مقطع زمانی که اوبر به دلیل سرقت فناوری‌های گوگل متهم است و مدیرعامل و بنیانگذار پیشین خود را نیز  به دلیل رفتارهای عجیبش کنار گذاشته، حضور خسروشاهی نقش مهمی در بیرون آوردن اوبر از بحران داشته باشد.

سابقه‌ی خوب و تجربه‌ی خسروشاهی در رشد اکسپدیا و تبدیل آن به بزرگ‌ترین غول صنعت سفرهای آنلاین، مهم‌ترین عامل انتخاب او برای این سمت بوده است.  

کمی از اوبر بدانیم

اوبر یک اپلیکیشن 177 مگابایتی است که توانسته در مدتی کوتاه اقتصاد دنیا را روی سرانگشتان خود بچرخاند. اپلیکیشن به ظاهر کوچکی که توانست بر استیلای 70 ساله‌ی تاکسی‌های تلفنی غلبه کند و مقدمه‌ای شد بر انقلاب اپلیکیشنی در دنیای دیجیتال.

 اوبر سرآغاز خلق پدیده‌ای با نام اوبریزاسیون است که به تازگی وارد لغت‌نامه‌ی کمبریج شده و به دنبال خود استفاده از اصطلاحات دیگری مانند «اقتصاد اشتراکی» و «اقتصاد مبتنی بر تقاضا» را باب کرده است.

اقتصاد مبتنی برتقاضا به طور خلاصه به فعالیت‌های اقتصادی‌ای برمی‌گردد که متقاضیان یک سرویس آفلاین را از طریق بستر تکنولوژی (اپلیکیشن) به سرویس‌دهندگان وصل می‌کند.   

حال باید دید آیا خسروشاهی می‌تواند این غول اقتصاد مبتنی بر تقاضا را از بحرانی که در آن است، بیرون بیاورد و کشتی را به مقصد برساند؟

 باید منتظر ماند.

خواندن 943 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا