آموزش خرید بک لینک

در فرایند سئو یک سایت 20 تا 25 درصد انجام کار را لینک بیلدینگ انجام می دهد. لینک بیلدینگ کاری است که هنوز اثر گذاری خود را دارد اما شکل این اثر گذاری امروزه تغییر کرده است.

خب در اینجا قصد داریم تا آموزش خرید بک لینک را به شما بگوییم، امیدوارم که این آموزش تاثیر بسزایی در روند تصمیم گیری شما برای خرید بک لینک داشته باشد.

برای لینک سازی دو راه حل وجود دارد، راه حل اول خرید لینک(paid) است و راه حل دوم ما ایجاد و ساخت لینک است.و من میخوام در رابطه با خرید لینک با شما صحبت کنم پس راه حل اول را به شما آموزش میدم.

در ابتدا دو سایت را به شما نشان میدهم که کار فروش لینک را انجام میدهند. هدف من این نیست که شما این سایت ها را بشناسید به نام سایت ها اصلا دقت نکنید و به مفهوم این بحث توجه کنید.

در فرایند خرید همیشه چالشی روبرو هست به اسم ارزنده بودن آن سایت که شما باید معیاری را برای بررسی داشته باشید تا بدانید خریدی که انجام داید خرید ارزنده ای بوده است یا خیر؟

به عنوان مثال شما برای خرید لباس به رنگ، نوع پارچه ، سایز و نوع دوخت دقت میکنید و خرید خود را انجام میدهید .خب حالا برای خرید لینک به چه چیزی باید نگاه کنیم.

برای خرید لینک باید شاخصی در دست شما باشد که کاملا نتیجه را به شما اعلام میکند همانند نتیجه آزمایش.

سایتی که در تصویر مشاهده میکنید دارای محتوای بسیاری است و در پایین سایت تعداد زیادی لینک را قرار داده است.

لینک سازی

خب به نظر شما سایتی که با کلمه کلیدی افزایش فالوور اینستاگرام در این صفحه اقدام به خرید بک لینک کرده است چه هدفی داشته است؟

هدف این سایت ها این بوده است که در این کلمه کلیدی به صفحه اول گوگل بیان و در این سایت اقدام کردند و به مدیر سایت به این صورت برنامه داده اند که کلمه کلید آنها را به صفحه مورد نظر لینک بدهد.

هر کدام از کلمات کلیدی که در تصویر بالا میبینید ماهیانه 40000 تومان را برای نمایش لینک خود پرداخت میکنند.

خب میریم سراغ سایت بعدی! سایتی که در تصویر زیر نیز مشاهده میکنید دارای محتوا می باشد و در فوتر سایت خودش اقدام به فروش بک لینک کرده است.

 آموزش لینک سازی

خب تفاوتی که این سایت با سایت فوق دارد در قیمت ارائه شده است ، این سایت ماهیانه 400000 تومان بابت فروش بک لینک از مشتریان خودش دریافت میکنه.

خب سوال پیش میاد که چرا انقدر تفاوت قیمت دارند و هدف ما در اینجا این هست که به شما آموزش دهیم که کدام سایت برای شما بهتر است؟ پس با ما همراه باشید.

خب بهتر است که با مثال برای شما توضیح بدم.

تصور کنید که شما میخواهید برای آرایش عروس که یک ماه دیگر از آن میخواهید استفاده کنید از دیگران سوال بپرسید.

خب شما از پنجاه نفر سوال میکنید از بین این تعداد اگر شما از چهل نفر آرایشگاه صدف را بشنوید پس نتیجه تصمیم گیری شما مشخصا آرایشگاه صدف میشود پس تعداد کسانی که این آرایشگاه را به شما معرفی کردند برای شما ملاک انتخاب آن می شود.(پس تعداد افرادی که یک سایت را معرفی میکنند مهم می شود)

خب اگر در بین این چهل نفر سی تا از آنها خانم های مسن باشند که به مد و پوشاک اهمیتی نمیدهند و از بین آنها ده نفر خانم جوانی باشند که به مد و به روز بودن اهمیت میدهند، شما توصیه چه کسانی را می پذیرید؟ خب کاملا مشخصه که توصیه ده نفر.

خب حالا اگر شما متوجه بشید که این ده نفر از آرایشگاه صدف بابت معرفی پورسانتی دریافت میکنند اهمیت شما بیشتر می شود یا کمتر؟ خب مشخصه کمتر میشه.

خب همین الگوریتم را گوگل دارد، به چه صورت؟

گوگل تمامی سایت های دنیا را میرود و در تمامی صفحات کرول میکند و تعداد لینک هایی که به سایت شما می آید را میشمارد.

این سایت هایی که به شما لینک داده اند مصداق همان توصیه کننده ها یا ریفرها هستند. به لینک هایی که سایت های مهمتری هستند بیشتر اهمیت میدهد.خب حالا سایت مهمتر چیه؟ ما اگر یک شاخصی داشته باشیم که سایت را از هم تشخیص بدیم به سوال مهمی از کار خودمون پاسخ دادیم.

موتور جست و جوی گوگل هیچ وقت الگوریتم های خود را اعلام نمیکند و تمامی آنها را به صورت سکرت نزد خود نگه میدارد.

خب یک سایتی در دنیای به صورت روزانه سایتها را بررسی میکند و گفته بر اساس مطالعات و تحقیقات من گوگل به این موارد اهمیت بیشتری میدهد. در اینجا سایتmoz.com را به شما معرفی میکنیم.این سایت از سه سایت برتر در زمینه سئو می باشد.

این سایت اطلاعات زیادی را به شما در زمینه سئو میدهد که بسیار غنی هستند و شما را تشویق به مطالعه روزانه این سایت میکنم.

لینک بیلدینگ

این شرکت ابزاری را دارد به اسم opensiteexplorer.com که برای بررسی میزان moz یک سایت بسیار مفید است.

خب من برای مثال آدرس دو سایتی که در بالا معرفی کردیم را به این سایت میدهم تا ببینم که چه شاخصی برای ارزیابی دارند.

 ارزیابی لینک ها

خب در اینجا دوشاخص برای ما نمایش داده میشود که به بررسی آنها می پردازیم.

شاخص DOMAIN AUTHORITY : این شاخص اهمیت و اقتدار یک سایت را نزد گوگل به ما نمایش میدهد.. این شاخص عددی بین یک تا صد می باشد. این شاخص لگوریتمی است و به هیچ وجه خطی تغییر نمیکند. یعنی فاصله یک تا ده و فاصله بین پنجاه تا شصت برابر نمیباشد.

شما فاصله یک تا بیست را به راحتی پیشرفت میکنید. بیست تا سی را کمی مشکل تر و همینجور به مراتب سخت تر پیشرفت میکنید.

اگریک شاگردی نزد من بیاد و بگه رتبه کنکور پارسال من 50000 بعد از یک سال که با من کلاس خصوصی برمیداره و حدود سی میلیون هزینه میکنه من بعد از یک سال رتبه اون رو به 45000 برسونم  به نظر شما من کار مهمی کردم؟ نه اصلا کار مهمی نیست. هرچه میایم پایین تر فاصله رتبه ها و حرکت بین رتبه ها سخت تر میشه .حالا اگر یک دانشجویی به من بدهند که رتبه کنکور اون 700 بوده یک سال با من کلاس خصوصی داشته باشه و رتبش بیشه 400 اینجاست که من کار مهمی انجام دادم.

300 تا تغییر کرده ولی اون طرف 500 بوده ولی این کار کار مهمتری بوده اینجا هم همین است هرچقدر بالاتر میرید پیشرفت و رقابت بیشتر میشه.

شاخص PAGE AUTHORITY که همان شاخص دوم است مربوط به همان پیج به خصوصی است که من آدرس را وارد کردم یعنی الان داره شاخص صفحه اصلی را به من میده که 57 است.

بریم سراغ سایت گرون تر.

آموزش خرید بک لینک

خب شما از کدام لینک میخرید؟

الان دو تا شاخص دست شماست هم شاخص قیمت و هم شاخص AUTHORITY حالا باهم مقایسه کنید.

خب میبینید AUTHORITY تقریبا یکسانی دارند حالا چرا یکی گران تر است؟

اما موضوع اینه که این دو تا شاخص تنها شاخص های ما نیستند. با این دو متغیر ظاهرا انتخاب سایت ارزان قیمت تر مناسب تر است. خب بریم ببینیم دیگر چه شاخص هایی وجود دارد.

ما گفتیم تعداد ریفرها برای ما مهم است. گفتیم چهل نفر گفتن آرایشگاه صدف پس تعداد ریفر ها مهم است بریم ببینم هرکدام چندتا ریفر دارند.

خب ما یک صفحه را به صورت رندم از سایت ها باز میکنیم و می بینیم که هر صفحه ای در سایت وجود دارد سایت من هم معرفی شده است . پس من چند تا لینک میگیریم از این سایت؟تعداد صفحات داخلی آن را چگونه متوجه بشم.

میریم تو گوگل میزنیم : site:example.com

لینک سازی برای سایت

خب تعداد لینک ها را در بالا نشان میدهد. این سایت دارای 856000 صفحه داخلی است.

خب حالا سایت ارزان قیمت را امتحان میکنیم.

لینک سازی

خب مشخص شد تعداد صفحات داخلی سایت ارزان قیمت تر 20700 صفحه است. خب حالا از کدام لینک میخریم؟

هنوز برای تصمیم گیری زود است؟باید ببینید کدام عامل برای شما مهم تر است؟ شما هرجا برای نیاز خود براساس عوامل متعدد تصمیم گیری میکنید.

وزن عوامل را تصمیم گیری بسنجید.

برای پاسخگویی به این سوال باید به یکی از الگوریتم های گوگل که گوگل پنگوئن است توجه کنید.

این الگوریتم در سال 2012 وارد رتبه بندی گوگل شد. با ورود گوگل پنگوئن به رتبه بندی شکل اثرگذاری لینک سازی تغییر کرد.تقریبا از زمانی که گوگل پنگوئن اومد گفتن که Link building: Link building has been dead یعنی کار لینک سازی را باید تمام کرد.

شکل فرایند لینک سازی تغییر کرد گوگل پنگوئن کارش اینه میگه اونایی که لینک میخرن را پدرشو درمیارم. هر کی بفهمه لینک خریده از صفحات گوگل حذفش میکنه. پس لینک خریدن کار حساسیه.همینجوری کورکورانه بری لینک بخری ممکنه همون رتبه ای که داری رو هم از دست بدی. حالا بریم ببینم که گوگل پنگوئن چیکار میکنه.

ما باید بدونیم گوگل پنگوئن از کجا میفهمه که چه کسانی لینک خریدن اون چیزایی که نشانه های لینک خریدن هست را انجام ندیم.

حالا من تمامی عواملی که گوگل پنگوئن چک میکنه رو بهتون میگم و شما هم عینا رعایت کنید و خواهید دید که هیچ مشکلی راب شما پیش نخواهد آمد و بهتون میگم که با فرایند لینک سازی به صدر نتایج گوگل بیاید.

اولین عاملی که گوگل چک میکنه Domain variety هست. میگه آقای سایت فلان تو چقدر کارت درسته رفتی از 25000 سایت یا صفحه لینک داری پس تو خیلی سایت مهمی هستی اما صبر کن چطور فقط یک دامنه این همه لینک را به تو داده اگر تو واقعا سایت خوب و مهمی بودی دامنه های متعددی به تو لینک میدادند. اگر این کار تو طبیعی بود دامنه های متنوعی به تو لینک میداند. حالا با این نکته ای که متوجه شدین که Domain variety عنصر مهمی است شما اگر قرار باشه لینک بخرید از کدوم سایت لینک میخرید؟سایت ارزان یا گران؟

خب فرض کنید شما ماهانه 800 هزار تومان بودجه برای خرید لینک دارید چه میکنید؟

میتونید از سایت 400 هزار تومانی خرید انجام بدید و بقیه بودجه را هم برای خرید لینک به سایت های دیگر اختصاص دهید.درسته این کار استراتژی لینک خریدن است.

دقت کنید در اینجا یکی میخرم خوبشو میخرم درست نیست اگر چهارصد هزار تومان داشته باشی از چه کسی خرید میکنید؟

اصلا گرونه رو میزاری کنار و ارزان را خرید میکنید و در کنار اون تعداد زیادی هم ارزان قیمت خرید میکنید.

پس اینکه من یه دونه میخرم خوبشو میخرم اینجا کاربرد نداره.

Domain variety اولین عاملی است که باید رعایت کنید. گوگل پنگوئن معمولا بر این اصل سوار شده است تشابه بیش از حد اتفاقی نیست دستکاری شده است.یعنی برای همین Domain variety میخواد. به عنوان مثال شما وقتی میبینی در کرده شمالی همه یک دست لباس میپوشند متوجه خواهی شد که یه دستکاری پشت سیستم وجود دارد. مردم به طور طبیعی انتخاب نکردند که همه شبیه هم باشند.

خب میریم سر عنصر بعدی گوگل پنگئن میگه خب تو بلد بودی رفتی از ده تا دامنه لینک گرفتی اما چطوریه که همه با یه متن به تو لینک دادند. Anchor text variety عامل بعدی ماست.

Anchor text variety به متنی میگویند که سایت مبدا اون کلمه رو به سایت شما لینک داده است.

حالا شما متوجه میشید که وقتی از ده تا دامنه لینک خریدی به پنج تاشون میگی عینا اون کلمه ای که هدف شماست را بنویسن و به بقیشون میگی کلمه ای دیگه ای رو بنویسن.به عنوان مثال کلمه کلید شما تور دبی هست پنج تا سایت اول را میگی عین این کلمه را بنویسن به کی میگی تور دبی ارزان، یکی خرید تور دبی، یکی تور دبی لحظه آخری یعنی اون کلمه کلیدی را نکه داشتی و چند تا کلمه پس و پیش کردی. گوگل میگه دمت گرم دامنه هات متنوع، Anchor text variety هم متنوع هست. چطوره که target page variety تو متنوع نیست چطور سایت تو که پانصد صفحه دارد فقط همین یک صفحه تو که به طور مثال تور دبی تو لینک داده اگر کسی میخواسته به طور طبیعی بهت لینک بده چرا فقط همین یک صفحه رو دیدن . پس میای برای تعدادی از صفحات سایتت انجام میدی.

 

خواندن 1040 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا