آشنایی با گوگل پنگوئن

آشنایی با گوگل پنگوئن


الگوریتم گوگل پنگوئن در سال 2012 وارد رتبه بندی گوگل شد. با ورود گوگل پنگوئن به رتبه بندی شکل اثرگذاری لینک سازی تغییر کرد.تقریبا از زمانی که گوگل پنگوئن اومد گفتن که Link building: Link building has been dead یعنی کار لینک سازی را باید تمام کرد.


از آن زمان شکل فرایند لینک سازی تغییر کرد گوگل پنگوئن وظیفه بررسی سایت هایی که به خرید لینک میکنند را دارد و اگر متوجه بشه که سایتی اقدام به خرید لینک از سایتهای دیگر کرده است در اقدامی سریع از نتایج گوگل حذفش میکند. پس لینک خریدن کار حساسی به حساب می آید. اگر شما همینجوری کورکورانه اقدام به خرید بکنید قاعدتا همان رتبه ای هم که در گوگل دارید را از دست میدهید. خب حالا به بررسی الگوریتم های گوگل پنگوئن می پردازیم.

آشنایی با گوگل پنگوئن


الگوریتم های گوگل پنگوئن


ما باید بدانیم گوگل پنگوئن از کجا میفهمه که چه کسانی لینک خریدند و خب کارهایی که مشخص میکنه شما اقدام به خرید لینک کردید را انجام ندهید.
من تمامی عواملی که گوگل پنگوئن چک میکند را بهتون میگم و شما هم عینا رعایت کنید و خواهید دید که هیچ مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد و بهتون میگم که با فرایند لینک سازی به صدر نتایج گوگل بیاید.


اولین عامل گوگل پنگوئن (Domain variety)


اولین عاملی که گوگل پنگوئن چک میکنه Domain variety هست. میگه سایت فلان تو چقدر کارت درسته رفتی از 25000 سایت یا صفحه لینک داری پس تو خیلی سایت مهمی هستی اما صبر کن چطور فقط یک دامنه این همه لینک را به تو داده اگر تو واقعا سایت خوب و مهمی بودی دامنه های متعددی به تو لینک میدادند. اگر این کار تو طبیعی بود دامنه های متنوعی به تو لینک میداند.

 گوگل پنگوئن معمولا بر این اصل سوار شده است تشابه بیش از حد اتفاقی نیست و قطعا دستکاری شده است. یعنی برای همین از سایت و لینک های شما Domain variety میخواد. به عنوان مثال شما وقتی میبینی در کرده شمالی همه یک دست لباس میپوشند متوجه خواهی شد که یه دستکاری پشت سیستم وجود دارد. مردم به طور طبیعی انتخاب نکردند که همه شبیه هم باشند.

آشنایی با گوگل پنگوئن
دومین عامل گوگل پنگوئن (Anchor text variety)


خب میریم سر عنصر بعدی گوگل پنگوئن میگه خب شما بلد بودید و رفتید از ده تا دامنه لینک گرفتی اما چطوریه که همه با یه متن به تو لینک دادند. Anchor text variety عامل بعدی ماست.Anchor text variety به متنی میگویند که سایت مبدا اون کلمه رو به سایت شما لینک داده است.حالا شما متوجه میشید که وقتی از ده تا دامنه لینک خریدی به پنج تاشون میگی عینا اون کلمه ای که هدف شماست را بنویسن و به بقیشون میگی کلمه ای دیگه ای رو بنویسن.به عنوان مثال کلمه کلیدی شما تور دبی هست پنج تا سایت اول را میگی عین این کلمه را بنویسن به یکی از سایتها میگی تور دبی ارزان، یکی خرید تور دبی، یکی تور دبی لحظه آخری یعنی اون کلمه کلیدی را نکه داشتی و چند تا کلمه پس و پیش کردی.


سومین عامل گوگل پنگوئن (target page variety)


گوگل پنگوئن میگه خب بسیار عالی دامنه هات متنوع، Anchor text variety هم متنوع هست. چطوره که target page variety تو متنوع نیست چطور سایت تو که پانصد صفحه دارد فقط همین یک صفحه تو که به طور مثال تور دبی تو لینک داده اگر کسی میخواسته به طور طبیعی بهت لینک بده چرا فقط همین یک صفحه رو دیدن . پس میای برای تعدادی از صفحات سایتت انجام میدی.

 

چهارمین عامل گوگل پنگوئن (side & bottom)


و اما عامل آخر که مورد بررسی گوگل پنگوئن قرار میگیرد اینه که گوگل میگه چطوره که تو هرچی بک لینک داری پایین صفحات قرار داره معمولا کیا side یا buttom لینک میدن خب مشخصه کسانی که کار فروش لینک انجام میدن . خب راه حل این موضوع میمونه برای مبحث بعدی که در اونجا بهش اشاره میکنم.

خواندن 991 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا