چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

چرا دیجیتال مارکتینگ اهمیت دارد؟

برای پی بردن به اهمیت دیجیتال مارکتینگ ابتدا باید تعریف درستی از آن ارائه نماییم. دیجیتال مارکتینگ و یا بازاریابی دیجیتال، ارتقای برند و یا محصولات از طریق انواع ابزار ها و رسانه های الکترونیک را شامل می شود.

تفاوت عمده ی بازاریابی دیجیتال با بازاریابی سنتی این است که دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می دهد تا کمپین های بازاریابی را تجزیه و تحلیل کنید و دریابید کدام یک از روش ها کارآمد بوده است و کدام روش کارایی لازم را نداشته است.
بازاریابان دیجیتال نظارت کاملی بر کمپین های تبلیغاتی دارند و به راحتی می توانند مواردی از قبیل آنچه که مشاهده می شود، تعداد بازدیدکنندگان، نرخ تبدیل فروش، محتوای مناسب و ... را رصد کنند. در حالی که اینترنت شاید بیشترین کانال مرتبط با حوزه دیجیتال مارکتینگ باشد، برخی موارد دیگر مانند سرویس های پیام رسان و پیامک ها، اپلیکیشن های موبایل، پادکست های صوتی، بیلبوردهای الکترونیکی، تلویزیون های دیجیتال و شبکه های رادیویی نیز جزء این حوزه محسوب می شوند.

دیجیتال مارکتینگ

اهمیت دیجیتال مارکتینگ


رسانه های دیجیتالی چنان فراگیر هستند که مصرف کنندگان در هر زمان و مکانی به اطلاعات دسترسی خواهند داشت. روزهایی که در آن پیام هایی که مردم درباره محصولات شما دریافت می کنند، فقط از جانب خود شما باشد، سپری شده است. رسانه های دیجیتال منبع فزاینده ی سرگرمی، اخبار، خرید و تعاملات اجتماعی هستند و در حال حاضر مصرف کنندگان تنها به توضیحات شما درباره ی محصولات و یا برندتان بسنده نمی کنند، بلکه بیشتر به دنبال آنچه هستند که رسانه ها، دوستان، بستگان و در کل دیگران درباره ی شما می گویند. مردم برندی را انتخاب می کنند که بتوانند به آن اعتماد کنند، محصولی را می خواهند که کاملا آن را بشناسند و به دنبال پیشنهاد هایی هستند که با نیازها و ترجیحات آن ها هم خوانی داشته باشند.

دیجیتال مارکتینگ

مدیریت بهینه ی ارتباط با مشتریان

دیجیتال مارکتینگ و کانال های مرتبط با آن بسیار مهم هستند اما تنها زمانی که شما به درستی از آن ها استفاده کنید می توانید تاثیر شگفت انگیز آن را در کسب و کار خود مشاهده نمایید. شناخت سطحی درباره مشتریان تان کافی نیست، شما باید خواسته ها، سلایق، علایق و عادت های مشتریان را به خوبی درک کنید تا بتوانید با آن ها ارتباط موثری ایجاد کنید. بنابراین می توانید به خوبی دریابید که کجا، چطور و چه زمانی برای انتقال پیام تان به مخاطبان مناسب تر است و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. برای انجام این کار، شما به یک درک کلی و دید منسجم از ترجیحات و انتظارات مشتری نیاز دارید. این اطلاعات را می توانید از طریق تمامی کانال های دیجیتال مارکتینگ مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی، ایمیل، تلفن همراه و ... دریافت کنید. بازاریابان می توانند از این اطلاعات برای تحلیل و پیش بینی تجارب مشترک مشتریان استفاده کنند تا مشتریان را به سمت چرخه خرید هدایت کنند و نهایتا بتوانند بر تعداد مشتریان وفادار بیافزایند. هر چه شما درک عمیق تری از رفتار مشتری داشته باشید، میزان موفقیت شما در ایجاد تعاملات سودآور با مشتری بیشتر خواهد شد.


چالش های بازاریابان دیجیتال

• گسترش روز افزون کانال های دیجیتال
مصرف کنندگان اغلب از چندین کانال دیجیتال و انواع دستگاه های گوناگون استفاده می کنند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی ها و پروتکل های متفاوتی است. همچنین اهداف و مقاصد مصرف کنندگان هنگام استفاده از ابزار های گوناگون با یکدیگر متفاوت است و این امر باعث پیچیده تر شدن تحلیل رفتار مشتریان برای بازاریابان دیجیتال می شود.
• افزایش چشمگیر رقابت در حوزه دیجیتال مارکتینگ
کانال های دیجیتال در مقایسه با رسانه های سنتی ارزان تر هستند و این امر موجب می شود تا پیاده سازی روش های دیجیتال مارکتینگ تقریبا برای هر نوع کسب و کار با هر اندازه ای، قابل دستیابی باشد. در نتیجه، علیرغم بازار گسترده در این حوزه، جذب مشتریان و جلب رضایت آن ها بسیار مشکل تر شده است.
• افزونگی و انفجار حجم داده ها
مصرف کنندگان حجم زیادی از اطلاعات را در کانال های دیجیتال از خود به جای می گذارند. مدیریت و کنترل تمامی داده ها کاری بسیار دشوار است. شما می بایست در انبوهی از اطلاعات جستجو کنید و مواردی را بیابید که به شما در تصمیم گیری درست کمک کنند.

حال که اهمیت دیجیتال مارکتینگ را به خوبی درک کردید و با چالش های این حوزه آشنا شدید، قصد داریم از رموز موفقیت در دیجیتال مارکتینگ پرده برداریم و به شما کمک کنیم تا در این مسیر پر پیچ و خم به سر منزل مقصود برسید.

سه کلید مهم برای دستیابی به موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

آیا می خواهید بدانید برای اجرای صحیح و موفقیت آمیز دیجیتال مارکتینگ چه باید کرد؟ در بخش پایانی این مقاله سه کلید مهم برای دستیابی به موفقیت در انجام دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می کنیم:
1. ارتباط با مشتریان را در انواع مختلفی از کانال ها مدیریت نمایید.
خودتان را به تعداد خاصی از کانال های دیجیتال محدود نکنید و همواره سعی کنید از مزایا و قابلیت های کانال های گوناگون استفاده نمایید. همانطور که پیشتر گفته شد مصرف کنندگان از کانال های متعددی استفاده می کنند و هر کدام از کانال ها امتیازات ویژه ای دارند.
2. با مشتریان به صورت پویا تعامل داشته باشید.
یکی از مهم ترین فواید دیجیتال مارکتینگ کمک به بهبود ارتباطات موثر با مشتریان است.
در ارتباط با مشتریان همیشه پیش قدم باشید و سعی کنید با درک درستی از تمایلات و خواسته های شان، با پیشنهاد های به موقع آن ها را غافلگیر کنید.
3. ارزش های پنهان در دل داده های عظیم را استخراج کنید.
شاید بتوان گفت مهم ترین بخش دیجیتال مارکتینگ مربوط به تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده می باشد. در حقیقت همین بخش، تفاوت اصلی بازاریابی دیجیتال با روش های سنتی محسوب می شود. از تحلیل درست داده های عظیم برای اتخاذ تصمیم های بهتر استفاده کنید. همچنین با پی بردن به ارزش نهفته در اطلاعات به دست آمده، سرعت تصمیم گیری خود را نیز بهبود ببخشید.

خواندن 3458 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا