چاپ کردن این صفحه
چگونه می توانیم دیجیتال مارکتینگ را به مدیران کسب و کارها آموزش دهیم؟

شاید شما به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، کار آفرین و یا صاحب کسب و کار اینترنتی تمایل داشته باشید که از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ در برنامه تبلیغاتی شرکتتان استفاده نمایید. برای پیاده سازی استراتژی کل دیجیتال مارکتینگ و اجرای اهداف تبلیغاتی میبایست هزینه ها و سرمایه های کسب و کارتان را به درستی مدیریت نمایید. آموزش روش های صحیح و بهینه ی دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به اهداف بازاریابی در کسب و کار شما می تواند بسیار موثر باشد.


آموزش اصولی نیازمند به کار گیری ابزارها و مکانیسم هایی برای اندازه گیری و سنجش دقیق فعالیت های بازاریابی در کسب و کار شماست. تمامی کانال ها و رسانه های دیجیتال مارکتینگ برای مدیران و صاحبان کسب و کار های آنلاین و استارتاپ ها و همچنین کسب و کارهایی که از فضای مجازی برای رشد و توسعه خود بهره می گیرند، موجود می باشد.

دیجیتال مارکتینگ


در مدل های قدیمی تر در کسب و کار های سنتی امکان تحلیل و آنالیز دقیق فعالیت های بازاریابی در یک شرکت وجود نداشت. به عنوان مثال بنر های تبلیغاتی در بزرگراه ها که برای تعداد کمی از مردم مناسب بود، حتی با صرف هزینه های زیاد به درستی نمی توانست اثر گذاری و بازگشت سرمایه ی کمپین تبلیغاتی را اندازه گیری کند.
اما آنچه در فضای دیجیتال مارکتینگ متفاوت است، برآورد و اندازه گیری دقیق اثر بخشی کمپین های تبلیغاتی با استفاده از ابزارها و روش های در دسترس می باشد. برای مثال تعدادی از رفتار های مشتریان را که می توانیم با استفاده از روش های دیجیتال مارکتینگ بهتر بررسی کنیم، عبارتند از: عضویت در سایت ها یا شبکه های اجتماعی، عضویت در خبر نامه، شیوه ی خرید کالاها و خدمات و ...

دیجیتال مارکتینگ


هرگاه بتوانیم میزان بازخورد از برنامه های تبلیغاتی و بازایابی شرکت را اندازه گیری کنیم، به راحتی قادر خواهیم بود پیشرفت هایی در حوزه های متفاوت شرکت ایجاد کنیم و بنابراین نتایج و فید بک های بهتری دریافت می کنیم. این امکان و قابلیت در روش های بازاریابی قدیمی تر وجود نداشت و به گونه ای بود که آگهی و تبلیغات برای بسیاری از افراد که در بازار هدف ما محسوب نمی شدند به نمایش در می آمد و در نتیجه مقداری از هزینه و سرمایه شرکت بدون به دست آوردن بهره وری مورد نظر برای مدیر کسب و کارها از دست می رفت.
خوشبختانه در فضای دیجیتال مارکتینگ، روش ها و امکاناتی وجود دارد که مدیران، کار آفرینان و کسب و کارها می توانند به طور هدفمند به معرفی کالاها و خدمات کسب و کارشان بپردازند و به صورت دقیق تر مشخص کنند که تبلیغات و آگهی کسب و کارشان برای چه کسانی و با چه مشخصاتی به نمایش در می آید و در نتیجه اختصاص بودجه تبلیغاتی و بازاریابی به صورت هدفمند انجام می شود.

خواندن 2332 دفعه