چاپ کردن این صفحه
چهار نکته برای انتخاب بهترین کانالهای بازاریابی جهت توسعه کسب و کار

چهار نکته برای انتخاب بهترین کانالهای بازاریابی جهت توسعه کسب و کار

چهار نکته برای انتخاب بهترین کانالهای بازاریابی جهت توسعه کسب و کار

 

اگر به تازگی کسب و کاری را شروع کردید یا اخیراً شغلی برای خود راه‌اندازی کرده‌اید، مطمئنا بعنوان یک کسب و کار نوپا بودجه میلیاردی برای تبلیغات و بازاریابی ندارید. همچنین شما می‌توانید یک محصول با کیفیت یا سرویس شگفت‌انگیزی داشته باشید و آنرا به مردمی ارائه دهید که بازار هدف شما نیستند بدین ترتیب کسب و کار شما از بین خواهد رفت. مهرارقام رایانه به شما نوید می‌دهد با تدوین یک برنامه منظم و استراتژی درست می‌توانید ضمن حفظ و توسعه کسب و کارتان، محصول یا سرویس خود را با پیام‌های خوب از طریق کانال‌های بازاریابی صحیح در زمان مناسب به مشتریان ارائه دهید.

 

• تدوین استراتژی بازاریابی

نکته اول اینکه هیچ گوی شانس یا چوب جادوئی برای توسعه کسب و کار شما وجود ندارد و تدوین برنامه با زمان بندی مناسب کلید موفقیت تجارت‌تان خواهد بود. بررسی برنامه ها، سنجش آن درطول زمان اجرا و انتخاب بهترین روش مفید برای کسب و کارتان بعهده شماست.

استراتژی بازاریابی برای دستیابی به مشتری مهترین اصل توسعه کسب و کار است. در دنیای امروز صدها روش یا کانال بازاریابی از جمله دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا، ایونت مارکتینگ، روابط عمومی، پادکست، اینفلوئنسر، خبرنامه، شبکه اجتماعی و تبلیغ چاپی وجود دارد که انتخاب بهترین روش با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی برای یک بنگاه اقتصادی بسیار مهم است. یک برنامه بازاریابی خوب نکات مهم کسب و کارتان را در کانال‌هایی منتشر می‌کند که مشتری شما علاقمند به دیدن، خواندن یا شنیدن آن است و اقدام به لایک، انتشار، نظردهی، خرید یا کامنت گذاری می‌نماید. با ارسال پیام‌های مناسب به مشتری اطمینان دهید که در کلیه مراحل خرید و حتی بعد از خرید همراهش خواهید بود که این روش فرصتی برای شما جهت ایجاد حس حمایت و وفاداری مشتری است.

 

• مشتری مهمترین اولویت

دانستن اینکه اوقات مشتری در کجا صرف می‌شود یا صرف نمی‌شود به شما کمک می کند تا با ایجاد محیطی آرام و بدون هیاهو برای تدوین برنامه‌ای جهت دستیابی به “مشتری ایده‌آل” تمرکز کنید. اختصاص زمانی برای تصور اینکه یک مشتری ایده‌آل از چه مکانی خرید می کند و یا در کدام شبکه اجتماعی فعالیت می‌نماید کمک می‌کند به دو روش بازاریابی هدایت شوید.

- همکاری با یک شریک تجاری که دارای بیشترین مخاطب می‌باشد، یک راه فوق العاده و میانبر برای ارسال پیامتان در کوتاهترین زمان ممکن است به جای اینکه مسیری سخت و طولانی را از ابتدا برای دستیابی به مخاطب طی نمائید و متوجه شوید که چه شخصی مشتری ایده‌آل است.

- دیجیتال مارکتینگ می‌تواند در دستیابی سریعتر به مشتری ایده‌آل به شما کمک کند در صورتیکه بدانید بر روی کدام شبکه اجتماعی تمرکز کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید
o آیا مشتری ایده‌آل‌تان در تلگرام، فیس‌بوک، اینستاگرام یا تویتتر است؟
o آیا گوگل ادوردز برای جستجوی محصول یا خدمت شما مفید است؟
o مشتری شما چه رسانه‌ای را مطالعه می‌کند؟
صرف نظر از مشتری هدف شما، در حال حاضر مردم بخش زیادی از زمان‌شان را به فضای مجازی برای مطالعه اخبار آنلاین، چک کردن ایمیل، خرید اینترنتی و دانلود نرم‌افزار اختصاص می‌دهند، بهمین دلیل شما می توانید ازاین فضا برای ساخت نام و نشان تجاری یا برند و عرضه محصول به مشتری استفاده کنید.

 

• مقایسه خود با دیگران

مهرارقام رایانه می‌داند شما به چه موضوعی فکر می‌کنید: می‌خواهم ایستادگی کنم و کاری متفاوت نسبت به رقبا انجام دهم.
پس می بایست بررسی نمائید که رقبای شما در چه مکانهایی تبلیغ و بازاریابی می کنند چون این بررسی دو مطلب و تجربه را به شما منتقل خواهد کرد:
- مسیرموفقیت آنها برای بازاریابی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی
- آنها به شما نشان می‌دهند که شما چگونه با پیشنهادات عالی به سود دست یابید
البته تمرکز اصلی شما نباید بر روی روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی رقباء باشد و بررسی این روشها فقط بعنوان سرنخ است جهت یافتن مسیری روشن بمنظور دستیابی به اهداف.

 

• اشراف بر اهداف

برای رسیدن به اهدافتان به دنبال چه روش‌هایی هستید؟ می‌خواهید مردم محصولاتان را بخرند؟ می‌خواهید مردم مطلع باشند؟ به دنبال مخاطب هستید؟ شبکه‌های اجتماعی و کانال های بازاریابی مختلفی وجود دارد که در رسیدن به اهداف مختلف بازاریابی بهترعمل می کنند. ابزارهای دیجیتال متفاوت مانند اینستاگرام برای شما امکانی را فراهم می‌سازد که پیام‌تان را در جایی منتشر کنید که به هدفتان برسید، چه این هدف خرید باشد یا افزایش مخاطب.
بازنگری در روش‌های تبلیغ و بازاریابی، جهت دستیابی به مخاطب یا مشتری بیشتر بسیار خوب است، همچنین اختصاص بودجه بیشتر به کانال‌های مفیدتر، شما را برای افزایش بازدهی و رسیدن به اهداف‌ کسب و کارتان کمک می‌کند.

هرگز فراموش نکنید دیجیتال مارکتینگ ابزاری کارآمد برای توسعه کسب و کار می‌باشد و مهرارقام رایانه به پشتوانه تجربه متخصصین فناوری اطلاعات می‌تواند با بنگاه‌های اقتصادی برای دستیابی به بازارهای هدف همکاری نماید.

 

 

میتوانید پادکست این مقاله را در اینجا بشنوید.

 
 
خواندن 1954 دفعه