چاپ کردن این صفحه
دیجیتال مارکتینگ پشتوانه‌ای برای کسب و کار

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محصول یا خدمت با استفاده از ابزار فناورانه و از طریق یک یا چند رسانه‌ی آنلاین را دیجیتال مارکتینگ می‌نامند. این تعریف، ساده‌ترین تعریف از دیجیتال مارکتینگ است البته از دیجیتال مارکتینگ با نام‌های دیگری چون بازاریابی اینترنتی، بازاریابی آنلاین و بازاریابی دیجیتال معرفی می‌شود.


با فراگیر شدن اینترنت در جوامع مختلف فرصتی مناسب برای فعالان فناوری اطلاعات پدید آمده که با استفاده از ابزارهای مختلف فناورانه مانند شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها، موتورهای جستجو و محتوای دیجیتال برای توسعه کسب و کار فعالان اقتصادی اقدام نمایند. آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ مانند شرکت مهرارقام رایانه با بهره‌گیری از پتانسیل متخصصین فناوری اطلاعات و تجربه فعالان بازاریابی مرزهای جغرافیایی و محدودیت‌های زمانی بنگاه‌های اقتصادی را از بین برده و بازارهای جدیدی با روشهای نوین بازاریابی جهت دستیابی به مشتری برای صاحبان تجارت و صنعت معرفی می‌نمایند.

 

دیجیتال مارکتینگ روش‌های نوین بازاریابی را به شرکتهای کوچک و متوسط معرفی می‌نماید تا این شرکت‌های نوپا نیز فرصتی بیابند با شرکتهای بزرگ که از توانایی غول‌های رسانه و آژانس‌های تبلیغاتی بهره‌مند هستند با هزینه های کمتر و هدفمندتر برای دستیابی به مشتری رقابت کنند.

 

دیجیتال مارکتنیگ بر خلاف بازاریابی سنتی بیشتر بر مشتری تمرکز دارد بهمین دلیل از ابزارهای گوناگون مانند وبسایت، ایمیل، موبایل و شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط مستقیم با مشتری و تحلیل رفتار او استفاده می‌نماید تا بتواند در زمان مناسب و مکان مورد نظر تبلیغاتی را به انجام رساند تا بهترین بازخورد حاصل شود.

 

مهرارقام رایانه با انتشار مطالب گوناگون در خصوص مزایا و فوائد دیجیتال مارکتینگ قصد دارد توجه فعالان اقتصادی، صاحبان صنایع، تجار، بازرگانان و مدیران کسب و کارها را به این نکته جلب نماید که استفاده از ابزارهای دنیای دیجیتال به کسب و کارها در دنیای مدرن کمک شایانی می‌کند. ایجاد ارتباط دو سویه با مشتری، ایجاد وفاداری مشتری، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها ویژگیهای دیگری از بازاریابی دیجیتال است که در شرایط امروزی اقتصاد جهان می بایست به آن توجه ویژه داشت.

 

میتوانید پادکست این مقاله را در اینجا بشنوید.

 
 
خواندن 1787 دفعه