گامهای برگزاری جلسه اداری مفید را بشناسیم (بخش دوم)

وقتی برای انجام کسب و کار گروه تجاری یا گروه کاری تشکیل می‌دهید برای رسیدن به هدف در مسیر موفقیت لازم است در ادامه مسیر توقفهایی انجام شود. در این توقفها که به جلسه اداری شهرت دارند کارهای انجام شده بررسی، راه‌های پیش رو بازبینی و برای آینده برنامه‌ریزی می‌شود.

 

گاه لازم است مسئولیتها جدید ایجاد و گاه لازم است مسئولیتی سلب شود. انجام همه این کارها نیاز به وقت و هزینه مالی دارد. پیشتر همین جا در مهرارقام برخی از گامهای برگزاری جلسه اداری مفید را مطرح کردیم. در بخش دوم این مطلب همراه ما باشید.

جمع‌بندی در جلسه اداری چگونه صورت می‌گیرد

برگزاری جلسه اداری مفید

پس از همه موارد گفته شده در برگزاری جلسه اداری مفید در انتها نیاز به یک جمع‌بندی دارد. لازم است 5 دقیقه پیش از تمام شدن جلسه این جمع‌بندی انجام شود. جمع‌بندی با خلاصه کردن محتوای جلسه انجام می‌شود. باید در این زمان هدف اصلی و راه‌حلهای به دست آمده، پیشرفتهای حاصل شده، وضعیت پروژه یا... تکرار شود.

در این زمان باید گامهای بعدی و زمان انجام آنها نیز شناسایی شود. یعنی دقیقا بدون تعارف و با صراحت مشخص شود گامهای بعدی گزینه‌های 1، 2 و 3 است و مسئولیت هر کدام را چه کسی تا چه تاریخی عهده‌دار است و باید انجام دهد.

ساماندهی محتوای جلسه اداری

حال زمان آن رسیده است که آنچه در جلسه اداری گذشته و یادداشت‌برداری شده سازماندهی شود. باید نکات مهم بازنویسی، هایلایت و نهایت یک نسخه کامل از محتوای این جلسه اداری برای همه شرکت کنندگان جلسه ارسال شود.

لازم است پس از آن شما به عنوان مدیر با مرور زمان گامهای بعدی جلسه اداری را پیگیری و وضعیت را به شرکت کنندگان اطلاع‌رسانی کنید. آنها باید بدانند مسئولیت هر یک گزینه‌های اعلام شده در جلسه را چه کسی تا کجا به انجام رسانده و نتیجه آن را چطور و از کجا می‌تواند پیگیری کند.

دستیابی به موفقیت نهایی در برگزای جلسه اداری مفید

برگزاری جلسه اداری مفیدگامهای برگزاری جلسه اداری مفید را بشناسیمبرگزاری جلسه اداری مفید و مناسب بسیار سخت و در عین حال زمانبر است. شما زمانی موفق خواهید بود که بتوانید به اندازه هزینه‌ای که برای برگزاری جلسه اداری خود کرده‌اید مقابل آن ارزش ایجاد کنید. همه اینها باید ابتدای کار و پیش از جلسه برآورد و انجام شود. اگر همان نخست هزینه جلسه را محاسبه کردید و برای ایجاد ارزش به همان میزان راهی پیدا نکردید بهترین کار این است که آن جلسه را برگزار نکنید.

حتما خواهید گفت شاید همیشه برآوردها منفی شود اما نمی‌شود هرگز جلسه‌ای برگزار نکرد. ما به شما استفاده از ایمیل یا گوگل داک (Google Doc) را به جای برگزاری جلسه پرهزینه پیشنهاد می‌کنیم. رعایت همیشگی همین نکته منجر به تعداد کمتر جلسات شده و شما افرادی را به جلسه دعوت خواهید کرد که وجودشان در جلسه ضروری است. به همین راحتی شما از هدر رفت زمان و سرمایه جلوگیری کرده‌اید.

اکنون به راحتی با استفاده از فناوریهای نوين از هدر رفت زمان و سرمایه جلوگیری کرده‌اید. يكي ديگر از فناوريهايی كه در افزايش بهره‌وری و بهينه‌سازی فعاليتهای بازاريابی و فروش مفيد خواهد بود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال است که می‌تواند کسب و کار شما را توسعه داده و رونق ببخشد. دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از مواردی است که می‌تواند برای کسب و کار شما مفید بوده و در برگزاری جلسه اداری مفید واقع می‌شود.

خواندن 612 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا