چاپ کردن این صفحه
رهبران تاثیرگذار از چه جملاتی استفاده می‌کنند

رهبری کاری جدا از تعامل نیست و نوع تعامل رهبر است که می‌تواند او را در اداره امور با شکست یا موفقیت همراه سازد. در مسیر موفقیت برای این که یکی از رهبران تاثیرگذار باشید نباید قدرت کلمات را دست کم بگیرد.

آنچه رهبر بر زبان می‌آورد می‌تواند دانشش در رهبری را نشان دهد. پیشتر مهرارقام در مورد جملاتی که رهبران تاثیرگذار می‌توانند استفاده کنند تا در کارشان بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد صحبت کردیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

می‌خواهم بر اساس توانمندیهایت با هم کار کنیم

یافته‌های وارن جی بنیس، نویسنده و استاد مشهور در حوزه رهبری نشان می‌دهد بسیاری از سازمانها اعتقاد دارند که می‌توان هر فردی را صرف نظر از توانمندیهای او برای انجام یک وظیفه به خصوص به کار گمارد. اما این امر برای افرادی که واقعا بااستعدادند فرق می‌کند. استعدادهای منحصر به فرد آنها اجازه نمی‌دهد به زور وارد شغلی شوند یا وظایفی که با روحیات و تواناییهایشان تناسبی ندارد را بپذیرند.

رهبران تاثیرگذار و موفق به کارمندان شایسته خود اجازه می‌دهند با توجه به استعدادهایشان دست به کار شوند. این یعنی رهبر متوجه استعداد افرادش بوده و با توجه به شایستگی‌هایشان آنها را به کار می‌گمارد. در گروه کاری شما هر کسی دارای مهارتهای خاص خود است. این به توانایی شما به عنوان یکی از همان رهبران تاثیرگذار برمی‌گردد که چگونه این استعدادها را بیابید، پرورش دهید و در راستای تعالی سازمان به کار گمارید.

نظر شما در این مورد چیست

همیشه پرسیدن نظر و پیشنهاد دیگران در پیشبرد اهداف، احتمال خطا را کاهش می‌دهد. خودشیفته بودن بی‌جا مانع از بروز نواوری می‌شود. مدیران تاثیرگذار جدا از جایگاهی که دارند همیشه با افراد شایسته مشورت کرده و نظر افراد متخصص را جویا می‌شوند. وقتی نظر دیگران را می‌پرسید غیرمستقیم به آنها می‌گویید برایتان مهم هستند، به آنها باور دارید و برای نظرشان ارزش قائلید. تجربه نشان داده است ایده‌های منحصر به فرد از جایی که هرگز انتظار نداشتید بروز می‌کند.

جملاتی که رهبران برای تاثیرگذاری استفاده می کنند

چگونه به روش بهتر از شما حمایت کنم

افراد معمولا بهترین زمان روز را در محل کار می‌گذرانند. پس بهتر است شما با تیم خود مثل یک خانواده کاری رفتار کنید و موانع را از سر راهشان بردارید. شریل سندبرگ، یکی از مدیران فیسبوک می‌گوید: رهبری یعنی بهتر ساختن دیگران در نتیجه حضورتان و اطمینان از آن که این اثر مثبت در غیابتان نیز دوام خواهد یافت.

قانون کنش و واکنش متقابل را فراموش نکنید. اگر در کارتان نسبت به کارمندانتان رهبری خدمتگذار باشید آنها هم متقابل برای شما و تیم کاریشان از هیچ خدمتی فروگذار نخواهند بود. حواستان به کارمندانتان باشد و پیش از همه سعی کنید آنها را درک کنید.

اگر سوالی از من دارید دریغ نکنید

یکی از راههای موفقیت شما در رهبری و توانایی تاثیرگذاری لازم بر کارمندان این است که همیشه در دسترس آنها باشید. شما به عنوان یکی از رهبران تاثیرگذار باید بتوانید به پرسشها و دغدغه‌های کارمندانتان پاسخگو باشید. این کار شما باعث افزایش بهره‌وری در کار می‌شود. در مقابل آنها برای جبران با سرعت، دقت و کیفیت بالاتری وظایف خود را انجام می‌دهند.

آفرین، ممنونم، سپاسگزارم

تصدیق و تشویق کردن یکی از روشهای کم‌هزینه و در عین حال اثربخش برای ارتقا و کاربری محیط کار است. کارمندان در کنار حقوق و مزایای دریافتی برایشان مهم است که بدانند کارشان بااهمیت است یا کسی به آنها توجه می‌کند یا نه. تشویق کلامی یا معنوی گاه اثری بیشتر از تشویق مادی دارد پس برایتبدیل شدن به یکی از رهبران تاثیرگذار اقدامات مفید کارمندانتان را ستایش کنید.

مهرارقام می‌تواند با ابزارهای فناروی روز چون دیجیتال مارکتینگ همراه رهبران تاثیرگذار گام برداشته و یاری‌سان آنها در مسیر موفقیت برای رسیدن به هدف مورد نظرشان باشد.

خواندن 2318 دفعه
برچسب‌ها