هوشمندسازی

موبایل‌های هوشمند نحوه راه رفتن ما را تغییر داده اند

بر اساس تحقیق جدیدی که در دانشگاه «Anglia Ruskin» انگلیس انجام شده، استفاده مداوم از موبایل های هوشمند در زمان حرکت و راه رفتن، رفتار بدن انسان را تغییر می دهد.

به گزارش دیجیاتو پژوهشگران برای این تحقیق از سنسورهای حرکتی استفاده کرده اند تا ببینند بدن اشخاصی که به عنوان سوژه تحقیق مورد بررسی قرار گرفته اند، چگونه در زمان استفاده از یک موبایل حرکت می کند. از سوی دیگر از تجهیزاتی بهره گرفته شده که نحوه تحرک چشم ها را نیز پایش کرده است.

یکی از بخش های این آزمایش، مربوط به قرار دادن مانع کوچکی پیش پای سوژه ها بوده و فرد ملزم می شد تا سه بار از روی آن رد شود. در زمان صحبت با موبایل، در حال نوشتن یک پیامک، و البته زمانی که اصلا از موبایل استفاده نمی کند.

افراد در زمان استفاده از موبایل، ۶۱ درصد کمتر حواسشان را به مانع داده اند و پاهای خود را آرام تر حرکت داده و بالاتر برده اند. در واقع استفاده از موبایل باعث شده تا افراد احتیاط بیشتر از حدی داشته باشند که برای آن مانع کوچک، لازم نبوده. این رفتار بیشتر در حالت نوشتن یک پیامک رخ داده است. در زمان استفاده از موبایل، اشخاص پای خود را ۱۸ درصد بیشتر از حالت معمول بالا آورده اند در حالی که سرعت حرکت آنها تا ۴۰ درصد کاهش داشته است.

خواندن 439 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: « کارآفرینی تکنولوژی »

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا