×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 684
جهان تا دیروز چه چیزهای می توانیم از جوامع گذشته یاد بگیریم

جهان تا دیروز: چه چیزهای می توانیم از جوامع گذشته یاد بگیریم؟ نوشته جارد دیاموند


بیل گیتس درباره ی این کتاب می گوید، دیاموند از معدود نویسندگانی است که بسیار عمیق و گسترده وارد موضوع می شود، جدا از تیتر جذاب کتاب، نویسنده ی کتاب نیز برای من، بعنوان یکی از طرفداران پروپا قرصش بسیار جذاب است.

او در کتاب هایش به یکی از سئوال ها ی اساسی من پاسخ داد: چرا برخی از جوامع بسیار سریع تر و گسترده تر از بقیه ی جوامع پیشرفت می کنند؟، او به سادگی پاسخ این سئوال را مطرح می کند: جغرافیا! اگر چه اختلاف نظرهای بسیاری بر سر پاسخ او وجود دارد، اما برای شخص من به حد کفایت، قانع کننده بود. او در این کتاب به بررسی جوامع سنتی می پردازد (مثل قبیله های ایزوله شده در گینه ی نو) و به جستجوی این موضوع می پردازد که جوامع مدرن چه چیزهایی می توانند از جوامع کهن، یاد بگیرند که خود این سئوال به خودی خود، بسیار جذاب است.
او کتاب را با این موضوع که بشر برای میلیون ها سال بخاطر شکار گرد هم می آمدند و کوچ می کردند و حدود 10،000 سال پیش زمانی که کشاورزی را آغاز کردند، در یک جا ساکن شدند، آغاز میکند. به اعتقاد دیاموند، عموم گزینش ژنتیکی ما در یک محیط شکار- محور صورت گرفته است. او معتقد است با مطالعه ی جوامع گذشته در محیط هایی مثل گینه نو که هنوز بسیاری از افراد در زندگی شان را با همان شغل های ابتدائی و به همان سبک ها می گذرانند، می تواند بسیار مفید واقع شود. او به مباحث مختلفی، از تربیت و پرورش بچه ها گرفته، تا چگونگی رفتار با بزرگترها و چگونگی تغذیه ی مناسب در جوامع کهن، می پردازد. گیتس بطور کلی این کتاب را بسیار جالب دانسته و مطالعه ی آن را بشدت توصیه می کند. این کتاب محصول سال 2012 بوده و برگردان فارسی ندارد.

 

 

خواندن 1728 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا