توصیه هایی برای کارآفرینان

بسیاری از کارآفرینان، در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود، اشتباهات متعددی را در زمینه های مالی مرتکب میشوند، که به آسانی میتواند موفقیت آتی آنها را به چالش بکشاند، با مهر ارقام همراه باشید تا به شما توصیه هایی برای پیشگیری از این اشتباهات آشنا کنیم.

توصیه هایی برای کارآفرینان

 

دلایل مختلفی برای شکست استارت آپ ها وجود دارد، اما یکی از اصلی ترین دلایل عدم توانایی افراد در مدیریت نقدینگی و جریان پول در گردش است. یک کارآفرین موفق، باید دقیقا بداند که هر یک ریال پول را از چه راهی کسب کرده، هر اقدام دقیقا چقدر سودآوری داشته و هر ریال دقیقا صرف چه چیزی میشود. باید بودجه‌ای مشخص تعیین کرده و تمامی دخل و خرجتان را متناسب با آن تنظیم کرده و بدان پایبند بمانید.

2) اهمیت نیروی متخصص حسابداری

بسیاری از کارآفرینان، اهمیت و اولویت استخدام پرسنل را در نظر نمیگیرند. یکی از نخستین افرادی که برای موفقیت و توسعه استارت آپتان بدان نیاز دارید، حسابدار است. شاید برای تمامی استارت آپها - با توجه به بودجه اندکی که در ابتدای راه دارند- استخدام یک کارمند تمام وقت حسابداری مقدور نباشد، اما باید نقدینگی و بودجه را با نهایت دقت، تحت نظر داشت. در این موارد استفاده از نرم افزارهای کاربردی حسابداری میتواند بسیار مفید باشد. اما با توسعه کسب و کار و رشد نقدینگی، استخدام یک نیروی متخصص حسابداری را یکی از اولویت های اصلی تان قرار دهید.

توصیه هایی برای کارآفرینان

 

3) حداقل هزینه ها در ابتدای کار

بسیاری از استارتاپ‌ها، در تعیین اولویت اصلی خود دچار سردرگمی میشوند و در نظر نمیگیرند که یکی از اولویت های اصلی و حتی اولویت اولشان باید درآمدزایی باشد. همچنین، در بسیاری از موارد به دلیل تجربه کم و یا سر درگمی، هزینه هایی را برای خود می تراشند که برایشان ارزش آفرین نخواهد بود. بسیاری از هزینه های اولیه را میشود کاهش داد، برای مثال نیازی نیست که دفترتان در بهترین جای شهر باشد، و یا هزینه های بسیاری را صرف ظواهری کنید که شاید چندان با اهمیت نباشند.

  4) واقع بین باشید

مطالعات مختلف نشان داده اند که تنها درصد کمی از استارت آپها موفق میشوند. پیش بینی اینکه آینده چه خواهد شد، غیر ممکن است. همواره خودتان را برای بدترین وضعیت آماده کنید. اگر قدرت ریسک پذیری و یا شهامت مواجهه با شکست را ندارید، کل سرمایه تان را یکجا صرف استارت آپتان نکنید. در منطقی ترین حالت، بهتر است تا زمانی که استارت آپتان به سطح سودآوری نرسید، منبع اصلی درآمدتان را قطع نکنید. این ها به معنای دلسرد کردن شما نیست، مثبت اندیشی خوب است اما واقع بین باشید.

5) وقت طلاست

اگرچه این جمله بسیار کلیشه ای و تکراری به نظر میرسد، اما اصلیست که یک کارآفرین موفق باید همواره مدنظر داشته باشد. هر ثانیه‌ای که صرف انجام کاری غیرمرتبط با کسب و کارتان میشود، درواقع تلف کردن وقت و پول شماست. قدر تک تک لحظاتی را که میتوانید به منظور موفقیت کسب و کارتان صرف کنید بدانید و جدا از دقت نظری که برای صرف نقدینگی در نظر میگیرید، روی چگونگی صرف زمانتان در نظر داشته باشید. درواقع ارزشمندترین چیزی که صرف میکنید زمان و نه نقدینگی است، چرا که فرصت جبران ندارد.

توصیه هایی برای کارآفرینان

 

6) افزایش مشتری و یا افزایش فروش

بی شک مشتری، مهمترین مساله توسعه و رونق کسب و کارهاست. داشتن چند مشتری وفادار و طولانی مدت بسیار بهتر از چندین مشتری است که تنها یکبار از محصولات و یا سرویس های شما استفاده میکنند. هرچه زودتر درک کنید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه نیازهایی دارند و چگونه میتوانید رضایتشان را جلب کنید، سریع تر موفق تر خواهید شد. البته درک این موضوع که چطور آنها را جذب کنید،مساله بسیار مهمی است. افزایش فروش، اگرچه مهم است، اما خودش در نتیجه افزایش مشتریان و بویژه مشتریان وفادار صورت می پذیرد.

7) اهمیت پاداش به خویش

یکی از مهمترین نکاتی که بعنوان یک کارآفرین همواره باید مدنظر داشته باشید، پاداش به خویش است. بسیاری از افراد فراموش میکنند که باید برای خودشان نیز حقوق و مزایا قائل شوند و البته با تعیین پاداش برای اقدامات صحیح و به جا، به خودشان پاداش دهند.

مهرارقام رایانه بعنوان شرکتی فعال در زمینه توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، در راستای افزایش دانش فنی و عمومی فعالان اقتصادی ایران مقالات متعددی را در زمینه های گوناگون مورد نیاز اقشار مختلف تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقمندان منتشر خواهد کرد. با مهرارقام همراه باشید.

خواندن 2547 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا