٦  ترفند مدیریتی که می توانید از جان اسنو یاد بگیرید
سریال پرطرفدار بازی تاج و تخت که موجی فراگیر در سراسر جهان ايجاد كرده است، پر از درس های مدیریتی است که می توانند بسیار مفید واقع شوند. برای مثال شما می توانید از جان اسنو درس هایی را فرا گیرید که بدون فریب دیگران، آنها را به خوبی مدیریت کنید.
 
 
1- همیشه قدر و ارزش تیمتان را بدانید.
در سراسر فصل آخر، جان اسنو توسط سرداووس، سانسا و خاندان های شمال همراهی می شود وبه آنها امکان بقا و ادامه دادن در طول ماه های سخت زمستانی را می دهد. اما جان اسنو بدون تیمش نمی توانست به هیچ یک از این ها برسد.
نکته ای که هر مدیر عاملی باید همواره بخاطر داشته باشد، این است که شاید شما بینش (چشم انداز ) خوبی داشته باشید،اما بدون ارزش گذاری به تیمتان نمی توانید به نتایج مطلوب برسید.
2- اتحادهای هوشمندانه  بسازید
هرکسی که سریال را دیده باشد، بی شک می داند که هیچ کس مایل به عبور دادن وحشی ها از دیوار مرزی نبود، اما جان اسنو به دلیل آگاهی از عدم توانایی در مقابله با شاه تاریکی ها و الزام به احتیاط نسبت به جلوگیری از افزایش تعداد مردگان متحرک، آنها را از دیوار عبور داد.
گاهی نامطلوب ترین متحدان می توانند هوشمندانه ترین انتخاب باشند. به عنوان مدیرعامل و یا یکی از اعضای هیأت مدیره، شما باید بهترین اقدام مممکن رابرای شرکت و تیمتان انجام دهید. شراکت و همکاری را در جایی بنا دهید که بیشترین سود و ارزش را به سازمان شما ارزانی می دارد.
3- به دیگران انگیزه دهید تا به اهدافشان برسند!
هدف اصلی جان اسنو، نجات شمال ، همراهان، خانواده و پیروان وفادارش از دست مردگان متحرک است.او می خواهد همه در راستای همان هدف مشترک عمل کنند.
این حس اشتیاق با ارزش، باید در تمامی مدیران عامل وجود داشته باشد تا همه را به سمت ارزش مشترک هدایت کند و رسیدن به هدف نهایی را ممکن و تسهیل سازد. و این امر، جدا از اینکه باعث می شود، سازمانتان را بهره ورتر بسازید، باعث می شود که ارتباطات عمیق تری میان شما وافراد دورو بر و همراهتان شکل بگیرد.
 
4- همه چیز را تحت کنترل داشته باشید
شغلتان شما را موظف می کند که همه چیز را مطابق با برنامه اجرا کرده و تحت نظارت و کنترل داشته باشید. به عنوان مدیر عامل، اگر کنترل خودتان را از دست بدهید، کنترل شرکتتان را هم از دست خواهید داد.
 
5- تعاملات انسانی تان  را متعادل حفظ کنید
در تعاملات و ارتباطات انسانی، تعادل را حفظ کنید. در اپیزودهای مختلف از این سریال، وجه دلسوز جان اسنو به نمایش گذاشته می شود. در ابتدا، جان تنها کسی است که به خاطر سم (Sam) به پا می خیزد.
او هم چنین به ایگریت (Ygritt) در نبرد میان وحشی ها و نگهبانان، اجازه فرار می دهد و در نهایت ، منس رایدر (Mance Rayder)   را می کشد تا با درد سوختن در آتش آن قدر شکنجه نشود تا بمیرد، و باز جلوه ای از انسانیت خود را به نمایش می گذارد.
برای اینکه رهبر اثرگذاری باشید، باید تعادلی بین بروز و کنترل دلسوزی تان به نمایش بگذارید. باید بدانید که هر ویژگی و صفت خود را، کی و چطور عرضه کنید.
 
6- هیچ گاه دست از یادگیری برندارید!
اگر چه جان اسنو به عنوان فرمانده و رهبر نگهبانان انتخاب شد، اما از اینکه سوال بپرسد و نصیحت بخواهد، باکی نداشت و همواره سعی می کرد با شنیدن ایده ها، نظرات و نصایح متعدد به بهترین نتیجه محتمل برسد.
نکته ی این ماجرا این است که مدیر عامل همه چیز را نمی داند، اینکه جایگاه بالاتری دارید، حقوق بیشری دریافت می کنید و حوزه اختیاراتتان وسیع تر است، اما این بدین معنا نیست که در تمامی زمینه های سازمانی که اداره اش می کنید، حرفه ای هستید.
سخن آخر اینکه، ماورای همه  این حرف ها، به عنوان یک مدیر باید بخاطر داشته باشید که چه کسی هستید، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، تیم خود را بشناسید و همدلی میان تیم تان را افزایش دهید تا نهایتاً به موفقیت در کسب و کارتان برسید.
خلاصه ترجمه ای از مقاله ای با همین عنوان نوشته ی موری نیوزلند Murry Newsland کارآفرین،سرمایه گذار و مشاور کسب و کار.
خواندن 3909 دفعه
برچسب‌ها

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا