(1 رای)

سه توصیه برای ایجاد روابط تجاری قدرتمند

هر کارآفرینی در آرزوی ساختن یک تجارت موفق است که باعث شهرت و ثروت او شود. یکی از سریعترین مسیرها برای رسیدن به همه این اهداف از طریق ایجاد روابط تجاری قدرتمند است.

(35 رای‌ها)


10 راهکار برای پیمودن پله هایهای ترقی در مسیر شغلی

آیا به این باور رسیده اید که در جایگاه حرفه ای کنونی تان محبوس شده اید؟
آیا به کسب درآمد بیشتر می اندیشید؟ پس وقت آن رسیده که رویکردی جدید را در پیش گیرید و برنامه ریزی استراتژیک مناسبی برای مسیر شغلی تان تدوین کنید. با مهرارقام همراه باشید تا شما را با 10 راهکار برای پیمودن پله های ترقی در مسیر شغلی آشنا کنیم.

 

1- برای آینده برنامه ریزی کنید


تمامی شرکت¬های موفق، برنامه کسب و کار یا همان business plan دارند، چرا شما نداشته باشید؟ خود را در سه سال آینده تصور کنید، چه موقعیت¬هایی شغلی و چه مسئولیت¬هایی می توانید داشته باشید؟ چه مهارت¬هایی، مدارج علمی و یا مدارک تحصیلی مورد نیاز این موقعیت¬هایی شغلی جدید هستند؟ اگر مطمئن نیستید می توانید از یک مشاور کمک بگیرید.

 

2- مهارت های رهبری و مدیریت خود را ارتقاء دهید


همه افراد رهبر به دنیا نمی آیند. بسیاری از افراد، مهارت ها و ویژگی هایی دارند که می توانند بواسطه آن به دیگران کمک کرده و به ایشان فایده برسانند. به همین دلیل دانستن اینکه چطور آن مهارت ها و ویژگی ها را در خودتان پرورش دهید، و بواسطه آن ها، ارزش و جایگاه خود را در شغل تان بالا ببرید، بسیار مفید خواهد بود.

3- مسائل مربوط به شبکه های اجتماعی


اگر فکر می¬کنید کارفرمایان کنونی و آینده شما توجهی به پروفایل شما در شبکه های اجتماعی ندارند، سخت در اشتباه هستید. زمانی را صرف این کنید که نقاط قوت، مهارت¬ها و توانمندی هایتان را در شبکه های اجتماعی به خوبی منعکس کنید.
یکی از مطالعات علمی که در سال 2017 توسط سایت Carrier builder به منظور نشان دادن اهمیت حضور در دنیای مجازی، صورت گرفت، نشان داد که 57% کارفرمایان مایل نیستند که با فردی که هیچ حضوری در دنیای مجازی ندارد، مصاحبه کنند. همچنین 70% کارفرمایان از شبکه های اجتماعی به منظور فیلتر کردن کاندیدهای یک شغل، استفاده می کنند.


4- دیده شوید


آیا تاکنون پیش آمده که در یک موقعیت ارتقای شغلی نادیده گرفت شوید و یا در آن قبول نشوید؟
لیستی از وظایف، پروژه های موفقیت آمیز و اقدامات مثبتی که در راستای رسیدن شرکت به اهدافش انجام داده اید، تهیه کنید. در این لیست، روی نکات مثبتی مثل کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری و سایر دستاوردهای مثبتی که برای شرکت داشته اید، تأکید کنید. این لیست در مواردی که می خواهید رزومه تان را به روزرسانی کنید، بسیار کاربردی است.
نکته دیگر اینکه برای پروژه هایی با کیفیت و اهمیت بالا، داوطلب شوید! مثلاً اگر سازمان شما برای توسعه ی یک بخش و یا حتی برند جدید تمرکز دارد، برای سهیم بودن در آن داوطلب شوید چرا که تحت نظارت دقیق و میکروسکوپی مدیریت قرار خواهید گرفت و شانش شما برای دیده شدن بیشتر خواهد شد.

5- ارتباط


بسیار مهم است که ارتباطات محکمی بسازید. اینکه ارتباطات خوبی با عده ی زیادی از همکارانتان داشته باشید، باعث می شود بیشتربه چشم بیایید و شانس ارتقای شغلی خود را افزایش دهید. جدای از این، شبکه سازی و ارتباطات با دیگر فعالان صنعتی، خارج از محیط سازمان شما، که در حوزه های کاری و صنعتی مشابه شما عمل می کنند، اتاق های بازرگانی و سایر سازمان هایی که می توانند برای پیشرفت شغلی شما مفید باشند، خالی از لطف نخواهد بود.

6- با سبک مدیریتی مدیریتان سازگار شوید


لورن ریورا در پژوهش خود با عنوان بازنگری در جامعه شناسی آمریکا دریافت که مدیران منابع انسانی و کارفرمایان، بیشتر مایلند افرادی را استخدام کنند که نظرات، علاقمندی ها و دیدگاه هایی مشابه خودشان دارند.
با الهام گرفتن از این ایده، می توانید موقعیت شغلی خود را ارتقاء دهید. برای مثال اگر مدیر شما، علاقه زیادی به اعداد و ارقام و تحلیل های آماری دارد، در گزارش هایی که به وی ارائه می دهید، از آمار و ارقام استفاده کنید.

7- صمیمانه و دوستانه باشید، اما نه زیاد از حد


اینکه با هرکس صمیمانه و دوستانه برخورد کنید، بسیار عالی است، اما نباید بیش از حد با همکاران و هم تیمی هایتان صمیمی شوید. مثلاً اگر شما ارتقای شغلی پیدا کنید و دوستانتان بخواهند به شما گزارش کار دهند، ممکن است موقعیت ناراحت کننده ای بوجود بیاید، حتی ممکن است افکار نامناسبی در مورد شما، مثل اینکه تظاهر می کنید و کسی غیر ازآنچه که می¬نمایید هستید، شکل بگیرد. همچنین، صمیمیت و یا عدم صمیمیت زیاد ممکن است روی تصمیم گیری-های شما درباره افراد و درآمدهایشان اثر گذار باشد که این خوب نیست.

8- عضوی از یک تیم باشید


شاید این جمله که عضوی از یک تیم باشید، کمی کلیشه ای به نظر برسد، اما یک ضرورت است. محیط های کاری و فرهنگ های سازمانی رایج امروزی، سنت های سلسله مراتبی و دیوان سالاری گذاشته را نفی می کنند و موافق سازمانهایی با ساختار تخت ( لایه های محدود) هستند که عموم پرسنل به شکل تیم، در کنار هم فعالیت می¬کنند.
اینکه با همکاران و تیم خود هماهنگ باشید، به راهکارها بیندیشید، دنبال چاره ای برای مشکلات باشید و به دیگران کمک کنید، به یک ارزش برای کارفرمایان بدل شده است.

9- مثل بقیه¬ی اعضای تیم لباس بپوشید


برای موفقیت لباس بپوشید، به بیان دیگر مثل مافوق هایتان لباس بپوشید! اینکه از نظر ظاهری هم رنگ جماعت باشید نکته مهمی است، مثلاً اگر تمامی اعضای شرکت، لباس های اسپورت و راحت می پوشند اما شما با کت و شلوار و کراوات سرکار حاضر شوید، ممکن است شما را فردی جدا از تیم نشان بدهد.
البته برخی شرکت ها و برخی زمینه های فعالیت، سبک و پوشش خاص خودشان را می طلبند. مثلا نوع پوشش در شرکت مالی به نسبت یک شرکت فناوری، بسیار رسمی تر است.

10- منعطف باشید


منعطف بودن به معنای مثبت ماندن حتی در شرایطی که محیط و جو سازمان منفی است، مثل وقت هایی که تورم و یا چالش های اقتصادی پدید می آیند، می باشد بی شک، انعطاف و مثبت نگری، می تواند نقش بسزایی در توسعه شغلی شما داشته باشد.

 

(134 رای‌ها)

10 راهکار برای پیمودن پله­ های ترقی در مسیر شغلی


آیا به این باور رسیده­اید که در جایگاه حرفه­ای کنونی تان محبوس شده اید؟ آیا به کسب درآمد بیشتر می­اندیشید؟ پس وقت آن رسیده که رویکردی جدید را در پیش گیرید و برنامه­ ریزی استراتژیک مناسبی برای مسیر شغلی­تان تدوین کنید. با مهرارقام همراه باشید تا شما را با 10 راهکار برای پیمودن پله های ترقی در مسیر شغلی آشنا کنیم.

 

(49 رای‌ها)

بسیاری از کارآفرینان، در ابتدای راه اندازی کسب و کار خود، اشتباهات متعددی را در زمینه های مالی مرتکب میشوند، که به آسانی میتواند موفقیت آتی آنها را به چالش بکشاند، با مهر ارقام همراه باشید تا به شما توصیه هایی برای پیشگیری از این اشتباهات آشنا کنیم.

(30 رای‌ها)

آیا به راستی، یک دونده ماراتون مدیر بهتری خواهد بود؟ با مهرارقام همراه باشید تا به شما نشان دهیم چرا پاسخ این پرسش بله است. نتایج یک پژوهش بسیار جالب ثابت کرده است که دوندگان ماراتون مدیرعامل های بهتری هستند. اینکه یک شرکت کسب و کار بزرگ را به خوبی اداره کنید، درست مثل دویدن در یک مسابقه ماراتون است: هردو به سخت کوشی، تعهد، اخلاقیات کاری و استراتژی نیاز دارند.
پژوهش اخیری که در شبکه پژوهش های علوم اجتماعی (the social research network) متنشر شده است، حاکی از آنست که رابطه مثبتی میان تناسب اندام مدیرعامل و ارزش های سازمانی و حتی ارزش سهام سازمان، وجود دارد.

چرا یک دونده ماراتون مدیر بهتری خواهد بود


پژوهشگران با بررسی عوامل مختلفی که به عنوان زیرمجموعه ای از فاکتورهای سنجش تناسب اندام مدیرعامل در نظر گرفته میشود، برای مثال، اینکه در عرض یک سال، یک ماراتون را به طور موفقیت آمیز، طی کند، (مثلا زمان های مشخصی را در طول هفته با قدم های سریع بپیماید و هر هفته بدون وقفه این حرکت را تکرار کند. ) به نتایج جالبی در این زمینه رسیده اند. آنها با استفاده از داده هایی که از سال 2001 تا 2011 درباره مدیرعامل های 1500 شرکت گردآوری شده بود، و همچنین مقایسه سهم بازار هر شرکت، در همان بازه زمانی دریافتند شرکت هایی که توسط مدیرانی با تناسب اندام بالاتر اداره می شدند، حداقل 5 درصد ارزشمندتر از آنهایی بودند که توسط مدیرعامل های بدون تناسب اندام اداره می شدند. نکته جالب تر اینکه، از زمان این مدیرعامل ها به بعد نیز عملکرد شرکت ها بسیار بهبود یافته بود.چرا یک دونده ماراتون مدیر بهتری خواهد بود
این پژوهش، همچنین نشان داد که دوندگان ماراتون با تناسب اندام بهتر، مدیران اجرائی و مدیرعامل های بهتری خواهند بود. طبق یافته های این پژوهش از آنجایی که مدیران عامل و مدیران اجرائی، در معرض استرس بسیاری قرار میگیرند، هنگامی که ورزش های استقامتی مثل ماراتون را انجام میدهند آمادگی بیشتری برای تحمل استرس خواهند داشت. مدیرانی که بیش از 55 سال دارند، و همچنین اشخاصی که در موقعیت های شغلی بسیار بالایی فعالیت میکنند_که ریسک برکنار شدن را افزایش میدهد_ و مدیران عاملی که حجم کاری بسیار بالایی دارند مانند آنهایی که همزمان مدیرعامل چند برند و شرکت هستند، گروه هایی هستند که در معرض استرس بسیار شدیدی قرار گرفته و حضور یک شخص دارای تناسب اندام و ورزشکار در این منصب ها، 8 تا 10 درصد رشد سودآوری و ارزش سهام شرکت را به دنبال خواهد داشت.
اگرچه، یافته های پژوهش فوق بدین معنا نیست که مدیرعاملانی که ورزش های استقامتی مثل دوی ماراتون را در برنامه شخصی خود دارند ویژگی های مثبت تری در زمینه های کاری از خودشان نشان میدهند و یا در کار خود حرفه ای تر هستند اما پژوهشگران به یکسری از نکات اشاره کردند که اهمیت ورزشکار بودن مدیران را به خوبی نشان میدهد. تناسب اندام و ورزش استرس را میکاهد، قوه تشخیص در کار را افزایش داده و باعث بهبود بهره وری و عملکرد میشود.
سخن آخر این که دفعه بعدی که خواستید وارد یک شرکت شوید و یا روی آن سرمایه گذاری کنید، بررسی کنید که مدیرعامل آن چقدر ویژگی ها و روحیه ورزشکارانه دارد.
مهرارقام رایانه بعنوان شرکتی فعال در زمینه توسعه کسب و کار، دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، در راستای افزایش دانش فنی و عمومی فعالان اقتصادی ایران مقالات متعددی را در زمینه های گوناگون مورد نیاز اقشار مختلف تجار، بازرگانان، صاحبان صنایع و علاقمندان منتشر خواهد کرد. با مهرارقام همراه باشید.

(23 رای‌ها)

سازمان یاد گیرنده


عبارت سازمان یاد گیرنده اولین بار توسط پیتر سنگه در سال 1990ایجاد شد. براساس بیان پیتر سنگه، سازمان یادگیرنده سازمانی است که یادگیری را به منظور تغییر مداوم برای بقاء و برتری یافتن در شرایط سریعا متغیر محیط کسب و کار، تشویق و تسهیل می کند. 

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا