(2 رای‌ها)

دنیای دیجیتال همراه با تغییرات جهانی اقتصاد، در حال تحول دائمی است.

بنابراین برای داشتن دیجیتال مارکتینگ موفق، نیاز به یک استراتژی دیجیتال انعطاف پذیر برای تحلیل روندهای پیش رو می باشد. برای یک دیجیتال مارکتینگ موفق، این قانون طلایی را به خاطر داشته باشید که مردم دیگر علاقه ای به استفاده از محصولات یا خدمات ندارند. آنها اکنون به دنبال سرمایه گذاری در بخشی هستند که بتوانند نسخه بهتری از خودشان ارائه دهند. شرکت هایی مانند اپل این موضوع را به خوبی درک کرده اند و از آن به عنوان بخش اصلی استراتژی های تبلیغاتی خود استفاده می کنند.

اپل پایه وفاداری را از حامیان خود کسب کرده و آنها مشتاقانه منتظر محصولات جدید اپل هستند. چرا؟ زیرا مشتریان اطمینان دارند که محصولات اپل به آنها کمک می کند تا نسخه ای بهتر و کارآمدتر از خودشان باشند. این استراتژی کاملاً مناسب برای شرکت است: بخش اعظمی از تبلیغات آنها توسط مخاطبان هدف خودشان انجام می شود ، که در محافل شخصی خود به تبلیغ کنندگانی برای برند تبدیل شده اند. طبق آمار ، 92٪ از مصرف کنندگان به توصیه های خود از دوستان و خانواده اعتماد می کنند. بنابراین اولین استراتژی کلیدی در ایجاد یک دیجیتال مارکتینگ موفق که باید مورد توجه قرار گیرد این است: اجازه دهید مخاطبان هدف شما، برای شما بازاریابی کنند. در مورد اپل، برخی از استراتژی های آزمایش شده و موثر، توصیفات مثبت از طریق مشتریان است. شما نیز می توانید بعد از اینکه مشتریان فرصتی برای استفاده از کالا یا خدمات شما داشتند، به آنها بگویید محصول یا خدمات خریداری شده از شما را بررسی کنند و نظر خود را با شما در میان بگذارند. شما می توانید این بررسی را در وب سایت خود منتشر کنید. نظر مساعد مشتری های شما، تبلیغی مثبت و موثر در جذب مشتری های جدید است. صادق باشید و نظرات منفی را هم ارائه دهید و  از این نظرات منفی جهت رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

استفاده از مشتریان برای تبلیغ مستقیم، به معنای این نیست که تاثیر افراد تأثیرگذار را فراموش کنید. در طی چند سال گذشته، به ویژه در بازاریابی دیجیتال، تاثیر اینفلوئنسرها روند روبه رشدی داشته است. باید برای دیجیتال مارکتینگ موفق از اینفلوئنسرهایی استفاده کنید که دانش لازم را داشته باشند وگرنه روند منفی را به همراه خواهد داشت.

استراتژی دیگر برای یک دیجیتال مارکتینگ موفق، تمرکز بر این واقعیت است که هوش مصنوعی در تمام حوزه های دنیای دیجیتال به سمت ترند می رود و شرکت هایی که روی آن سرمایه گذاری می کنند ، احتمالاً از یک مدل بازاریابی کارآمدتر و مؤثر تر استفاده می کنند. رباتهای چت می توانند تعداد درخواست­ها، شکایات و یا اظهار نظرهایی که به آنها پاسخ داده شده ، به طرز چشمگیری افزایش دهند و این نوع مشارکت مشتری در ایجاد حضوری پررنگ و آنلاین برای رونق کسب و کار و دیجیتال مارکتینگ موفق بسیار حیاتی است. در جایی که امکان پاسخگویی دستی به هر درخواستی از نظر انسانی امکان پذیر نباشد ، یک سیستم هوش مصنوعی خوب می تواند این مشکل را دور بزند. در پایان لازم به ذکر است که استراتژی برندسازی را در سال 2020 نباید فراموش کنید. برندسازی، مشتریان و کارمندان وفاداری را به همراه دارد و کمک زیادی به افزایش سوددهی شما می کند.

همانطور که در ابتدای این مقاله عنوان کردیم دنیای دیجیتال با سرعتی بالا در حال تغییر و تحول است. شما باید به عنوان صاحب کسب و کار، خود را برای کسب دانش و مهارت های دیجیتال مارکتیگ آماده کنید و به سمت تصمیمات بزرگ گام بر دارید.

(0 رای‌ها)

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یک واژه وسیع از کل فرآیندهای بازاریابی از جمله بازاریابی اینترنتی می باشد.

دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

اصلا شکی نیست که جهان در راه دیجیتالی شدن قرار گرفته است. دنیای تبلیغ کردن به شیوه سنتی و قدیمی به پایان رسیده است. تاکتیک های بازاریابی دیجیتال با بوجود آوردن داده های با ارزش و دقیق در رابطه با میزان جوابدهی و طرز رفتار مخاطبان، باعث تحول در جهان تبلیغات شده است که انواع استراتژی های متفاوت بازاریابی و تبلیغات با امکانات و اهداف مختلف را در بر می گیرد.
بازاریابی دیجیتال تا حدودی با بازاریابی اینترنتی و راهکارهای ویژه مثل وب سایت ها، شبکه های اجتماعی، بنرهای اینترنتی، بازاریابی و تبلیغات با موبایل، سئو، کمپین های پرداخت فقط با کلیک کردن، پیام و یا هر برنامه ای که از طریق اینترنت تهیه شده باشد، هم معنی می باشد.

بازاریابی اینترنتی:

بازاریابی اینترنتی، از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در اصل همه قسمت های با اهمیتی که بیشترین فعالیت های دیجیتال مارکتینگ را می سازند، داخل مرزهای تبلیغات اینترنتی قرار دارند. در این مقاله ما قصد داریم رابطه بین بازاریابی اینترنتی و بازاریابی دیجیتالی را بیان کنیم.

کانال های تبلیغات اینترنتی


وب سایت ها:

وب سایت ممکن است متعلق به یک فرد، شرکت یا وبلاگ ها باشد.

بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه کردن موتور های جستجو(SEM و SEO)
بازاریابی موتورهای جستجو و بهینه سازی موتورهای جستجو شالوده و بنیاد بازاریابی از طریق اینترنت می باشند. این بهبود و بازاریابی، شامل افزایش رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو (افزایش رتبه) بر اساس کلمات کلیدی که به آنها ربط دارند و همچنین معماری سایت می باشد. اگر وب سایت برای موتورهای جستجو، بهینه سازی شود، تعداد افراد بازدید کننده از سایت افزایش می یابد.

بازاریابی در فضای مجازی (شبکه های اجتماعی):

تبلیغ کردن در شبکه های اجتماعی حاوی عکس ها، ویدئوها، به روز کردن محتوای فرستاده شده در شبکه های اجتماعی و هزینه های به کار برده شده در شبکه های اجتماعی به نیت افزایش مشتریان، قسمتی از بازاریابی اینترنتی می باشد. بسیاری از سایت های بزرگ بخش کاری جدا برای مدیریت شبکه های اجتماعی و تولید محتوا، بازاریابی و تحلیل مشتری دارند.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا، زیر ساختی برای سئو می باشد. محتوایی که با کارتان ارتباط داشته باشد و به مشتریان و افرادی که به شغل و حرفه شما مرتبط باشند، یاری برساند، از نظر مخاطبان، آن محتوا منشاء اطلاعاتی با ارزش می باشد و موجب فرستادن محتوا (اشتراک گذاری محتوا) در شبکه های اجتماعی می شود و مخاطبان بیشتری را به طرف شما می کشاند. پس بهترین استراتژی و بازاریابی اینترنتی در بحث محتوا، تولید محتوای باکیفیت و مفید است.

بازاریابی ایمیلی

از اصلی ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتالی، می توان به بازاریابی ایمیلی اشاره کرد. این بازاریابی، روشی برای ارتباط بیشتر و مستقیم تر با مشتریان است.
در بازاریابی اینترنتی به شیوه ایمیلی، ایمیلتان به دست مشتریانی که به کار شما علاقه دارند می رسد. این نوع بازاریابی تنها شامل متن نمی باشد بلکه یک رسانه کامل حاوی عکس ها، کلیپ ها، لینک ها و نقش های گرافیکی می باشد که سبب ممتاز کردن محصولات و خدماتتان می گردد.

بازاریابی بنری

بازاریابی بنری شامل تمامی تبلیغات بنری داخل صفحات سایت، تبلیغ های داخل اپلیکیشن های موبایل، تبلیغ در موتورهای جستجوگر، بنرهای تبلیغی داخل خبرنامه ها و غیره می شود.

بازاریابی از طریق موبایل
هر روزه تعداد افراد بیشتری از موبایل های هوشمند جهت وب گردی، تهیه و خریدن محصولات و خدمات، شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن ها، بهره می گیرند. در واقع به طور تخمینی حدود ۵۰ درصد از ترافیک وب سایت ها از طرف گوشی های موبایل می باشد. بازاریابی از طریق موبایل یعنی ارتباط داشتن با مخاطبان از راه گوشی های هوشمند و تبلت ها. این نوع بازاریابی همچنین شامل وب سایت های رسپانسیو یا واکنشگرا (responsive) و یا سایت های ویژه ای که برای مخاطبان موبایل ساخته شده است، می باشد. سایر روش های شناخته شده به طریق بازاریابی با موبایل شامل اپلیکیشن ها و تبلیغات درون اپلیکیشن ها، تبلیغات روی سایت های موبایلی، پوش نوتیفیکیشن ها و... هست.

نتیجه گیری
فناوری های حوزه دیجیتال با اندازه گرفتن دقیق و کامل مقیاس های کلیدی و مقدار اثر گذاری بازاریابی بر فروش، یک فرصت بسیار خوب برای کسب و کارها به وجود آورده است. فقط هنگامی می توان مقدار سرمایه برگشتی را محاسبه کرد که اطلاعات دقیق و کاملی داشته باشید و در این راه، آشنا بودن با انواع مختلف بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی و به کار گیری بهینه از این شبکه های بازاریابی، ضروری است.

(44 رای‌ها)

فایل robots.txt

فایل robots.txt یکی از شاخص های مهم در سئو سایت است. موتورهای جستجو مثل گوگل از ربات هایی برای جستجو در صفحات وب استفاده میکنند. این ربات ها صفحات مورد نظر سایت را بررسی میکنند و اطلاعاتی که نیاز دارند را جمع آوری میکنند.

(28 رای‌ها)

تگ متادسکریپشن


متادسکریپشن ها که معمولا در صفحات نتایج موتورهای جست وجو توضیحات کوتاهی را در مورد سایت شما به بازدیدکنندگان نشان میدهد تگ های HTML ای هستند که در هر صفحه ای از سایت باید نوشته شوند.

(29 رای‌ها)

معرفی ابزارهای پی اچ پی PHP

همانطور که در آموزش قبلی گفته شد پی اچ پی یک زبان سمت سرور می باشد پس نیاز به نصب یک سرور محلی روی کامپیوتر خود دارید. سرورهای محلی به طور گسترده ای برای پروژه های توسعه PHP و MySQL استفاده می شود. استفاده از سرور محلی برای انجام آزمایش ها، تست اسکریپت ها و همچنین یادگیری خوب است.

در اینجا 2 تا از متداول ترین سرورهای محلی که میتوانید از آن ها استفاده کنید را معرفی میکنیم:


1. Xampp یکی از ابزارهای پی اچ پی PHP

ابزارهای پی اچ پی PHP

از وب سایت رسمی  دانلود کنید.

بعد از دانلود، برنامه را همانند نصب تمامی نرم افزارها انجام دهید. درحین نصب تنظیمات پیشفرض را تغییر ندهید تا مراحل نصب با همان تنظیمات پیشفرض انجام شود. سپس برنامه را اجرا کنید و گزینه های Apache و MySQL را در حالت اجرا قرار دهید.

2. WAMP یکی دیگراز ابزارهای پی اچ پی PHP

ابزارهای پی اچ پی PHP

از وب سایت رسمی دانلود کنید.


در این مورد نیز در حالت تنظیمات پیشفرض برنامه را نصب و اجرا کنید. پس از اجرای نرم افزار و تداخل نداشتن پورت‌های مورد استفاده از ومپ سرور آیکون آن ابتدا به رنگ قرمز، بعد زرد و در صورت اجرای درست برنامه سبز رنگ خواهد شد.

بعد از نصب و اجرای یکی از سرورهای محلی بالا، مرورگر خود را باز کرده و آدرس http://localhost و یا http://127.0.0.1 تایپ کنید. در صورتیکه تمامی مراحل را به درستی انجام داده باشید صفحه مرورگر به شکل خواهد بود:

اگر از ومپ استفاده می کنید:

ابزارهای پی اچ پی PHP

اگر از زمپ استفاده می کنید:

ابزارهای پی اچ پی PHP

ویرایشگر متنی  NotePad++ 

حال که برای کار با پی اچ پی سرور محلی خود را آماده کرده اید نوبت به نصب یک ویرایشگر متنی دارید. معمولا افراد بر اساس سلیقه خود یکی از ویرایشگرهای متنی را انتخاب و استفاده می کند. برای شروع کار پیشنهاد ما استفاده از جدیدترین نسخه NotePad++ می باشد. این نرم افزار را میتوانید از وبسایت رسمی آن دانلود و نصب کنید.
در آموزش بعدی سعی بر آن داریم تا شما را با چگونگی ایجاد فایل های پی اچ پی و دستورات این زبان برنامه نویسی آشنا کنیم.

(29 رای‌ها)

بانس ریت (Bounce Rate) چیست؟

درصدی از کاربران و بازدید کنندگان سایت شما را نشان میدهد که بدون باز کردن و بازدید از صفحات داخلی وبسایت شما را ترک کنند. بانس ریت (Bounce Rate) برای سئو سایت شما بسیار مهم و حائز اهمیت است و گوگل توجه خاصی را به این موضوع دارد.

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا