رکسان ورزا بنیانگذاران girls in tech در پاریس و لندن است.

رکسان ورزا در سال 1985 در کالیفرنیا متولد شد. والدین او در سال 1979 به آمریکا مهاجرت کردند.او تحصیلات خودش را درزمینه ی علوم سیاسی و زبان فرانسه گذرانده است. و اکنون مدیر فعالیت های استارت آپی مایکروسافت در فرانسه است  که شامل biz spark و Microsoft ventures می شود. او یکی از بنیانگذران  Tech.eu فرانسه می باشد. او از بنیانگذاران girls in tech در پاریس و لندن است. این مجموعه به بانوان علاقمند کدنویسی کامپیوتری را آموزش می دهد.

در سال 2013 مجله Business Insider، او را در لیست 30 زن برتر زیر سی سال موفق و تاثیرگذار دنیای تکنولوژی قرارداد.

او از سن 6 سالگی، سالی یکبار به ایران می آید و بشدت به ایران  علاقمند است،وی در مورد ایران می گوید:

"من همیشه به ایرانی بودنم افتخار کرده‌ام. راستش را بخواهید آمریکا با همه‌ امکاناتش دل آدم را می‌زند، چون مردم آنجا مثل ماشین می‌مانند. در آنجا کسی درباره مسائل مهم زندگی‌ فکر نمی‌کند و مردم کشورهای دیگر برایشان مهم نیستند. از ۶ سالگی تابه‌حال، معمولا سالی یکبار به ایران آمده‌ام و همیشه با گریه، به آمریکا یا فرانسه برگشته‌ام. ایران یک چیز خاصی دارد که نمی‌دانم چیست ولی به دل آدم می‌نشیند!"

او بیشترین کسی را که برزندگی و کارهایش موثر و الهام بخش بوده، مادر بزرگش می داند. مادربزرگ او بانو"توران شهریاری" از اولین وکلای زن ایرانی،شاعر و نویسنده است. او می گوید مادربزرگ من در سال 84 سالگی هنوز هم به طرز فوق العاده ای فعال است.

او به دخترهایی که دوست دارند درزمینه ی استارت آپ فعال باشند، می گوید: "شما باید پروژه خودتان را راه بیندازید. لزومی ندارد حتماً استارت آپ خودتان باشد،اما می تواند یک پروژه استارت آپی باشد." اومعتقدست که تکنولوژی هم متعلق به مردان می باشد و دلیل اصلی راه اندازی پروژه ی girls in tech را تشویق زنان به سمت تکنولوژ می داند.

در سال 1395 وی به رویدادی درباره استارت آپ ها در زنجان دعوت شد که در ادامه کلیپی از خلاصه آن رویداد و سخنرانی وی را می بینید.

 
 

در ویدئوی دیگر،رکسان ورزان و دیگر افراد حاضر به ارائه ی نکات و پیشنهاداتی درباره استارت آپها و معرفی station F  می پردازند.Station F، مرکز بزرگی است که به حمایت و توسعه ی استارت آپها تخصیص داده شده است. رکسان درباره آن مرکز میگوید:" خیلی وقتها مردم از من می پرسند بغیر از سایز بزرگی که به این فضا اختصاص داده شده است؛ دیگر چه ویژگی های برجسته و متمایزی نسبت به دیگر مراکز استارت آپی دنیا دارد؟ پاسخ این است که خود همین فضای بزرگ باعث می شود که خیلی از عاملان و فعالانی که در حالت عادی اهمیتی به استارت آپ ها یا تکنولوژی نمیدهند، کنجکاو شوند و بخواهند بدانند که اینجا چه خبر است و سعی می کنند خودشان را مشغول و درگیر کنند، که این در واقع باعث شده کارآفرینی و تکنولوژی را به سطح متفاوتی برسانیم."

همچنین در این ویدئو به این قضیه اشاره شده که قراردادن استارت آپهای مختلف کنارهم (مثل یک پارک فناوری!) می تواند کمک شایانی به خلق ایده های نوین کرده و سبب بهبود هر چه بیشتر وبهتر آنها شود. بعلاوه این نکته که چطور می شود یک محصول یا ایده استارت آپی را به اکوسیستم های مختلف با قوانین و سیاستهای مختلف عرضه کرد،پرداخته میشود.

خواندن 2721 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا