اقسام سرمایه را بشناسیم

 حق یا علاقه صاحبان یک موسسه نسبت به اموال و حقوقِ داراییهای ارزش پولی موسسه یا سازمان را سرمایه تعریف می‌کنند. سرمایه با عبارتها و جمله‌های دیگری هم تعریف شده است اما اصولا به منابع مالی که مورد استفاده قرار می‌گیرد سرمایه می‌گویند.

اندازه یا میزان سرمایه معمولا در عملکرد شرکت یا سازمان تاثیرگذار است. سرمایه ابعاد گوناگونی دارد، از نظر ماهیت، قلمرو و تاثیر بر توسعه با یکدیگر متفاوتند و در عین حال سرمایه‌هایی چون مولد، ثابت و جاری در فرآیند توسعه لازم و ملزوم یکدیگرند. در ادامه مطلب همراه با مهراقام باشید تا انواع و اقسام سرمایه را بیشتر بشناسیم.

 سرمایه گذاری

گذاشتن پول یا سرمایه در چیزی (خرید مالی وسایل یا داراییهای دیگر) با انتظار سود یا منفعت از آن است. در این کار معمولا بخش مشخصی از سرمایه در زمان حال به امید به دست آوردن ارزشی نامشخص در زمان آینده مصرف یا فدا می‌شود. یعنی سرمایه‌گذار اکنون ارزش مشخصی را فدا می‌کند تا در آینده ارزش خاص مورد نظرش را به دست آورد.اقسام سرمایه را بشناسیم

مدیریت سرمایه‌گذاری

مدیریت سرمایه‌گذاری مدیریت حرفه‌ای اوراق بهادار و داراییها برای رسیدن به اهداف مشخصی از سرمایه‌گذاری است. به زبانی ساده‌تر مدیریت سرمایه همان دانش بدست آوردن حداکثر سود با کمترین میزان ضرر و ریسک در سرمایه‌گذاری است. متخصصان مدیریت سرمایه‌گذاری نیز کارشان مشخص کردن درصد ریسک یا زیان با توجه به میزان سرمایه و حجم معاملات است. مدیریت سرمایه در حوزه‌های تخصصی چون اوراق بهادار، بورس، سهام، داراییهایی مانند املاک و مستغلات، صندوقهای سرمایه‌گذاری و حتی مدیریت سرمایه‌گذاریهای شخصی و بانکداری فعالیت دارد.

سرمایه‌گذاری خطرپذیر

از سرمایه‌گذاری خطرپذیر با عنوانهایی چون سرمایه‌گذاری جسورانه یا کارآفرینی نیز نام می‌برند. این نوع سرمایه‌گذاری تامین سرمایه لازم به همراه کمکهای مدیریتی برای شرکتها و کسب و کارهای کوچک، جوان و نوپای (استارتاپ) مستعد رشد و پیشرفت با ریسک فراوان است. رونق و توسعه فعالیتهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر موتور محرکه و محور اصلی رشد فناوری نوین است.

سرمایه‌گذاری خارجی

سرمایه‌گذاری خارجی سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی در کشوری خارجی برای تجارت یا تولید است. سرمایه‌گذاری خارجی از دو روش سرمایه‌گذاری سهامی (غیرمستقیم) و سرمايه‌گذاری مستقيم خارجي صورت مي‌گيرد. خريد اوراق قرضه و سهام شركتها در معاملات بورس و قبوض سپرده در بانكهاي خارجي از انواع سرمایه‌گذاری سهام‌داران است. در اين حالت سرمايه‌گذار خارجي در اداره واحد توليدی نقش مستقيم نداشته و مسئوليت مالی نيز متوجه آن نيست.

مهمترين ويژگي سرمايه‌گذاری سهامي فرّار بودن آن است. سرمايه‌گذار خارجي در هر لحظه قادر است با فروش سهام يا اوراق بهادار، سرمايه‌اش را به كشور خود يا كشور ثالث منتقل کند. سرمايه‌گذاری مستقيم خارجي، نوعي سرمايه‌گذاری به منظور كسب منفعت دائمي و هميشگي در مؤسسه‌ای مستقر در كشوری غير از كشور سرمايه‌گذار است. این سرمایه‌گذاری تاثیرپذیر از شرایط و اوضاع اقتصادی کشور هدف و نتيجه آن كسب حق رأی مؤثر در مديريت شركت است.

سرمایه گذاری جمعی

سرمایه‌گذاری جمعی مشارکت جمعی برای حمایت از یک کسب و کار به وسیله افرادی با سرمایه‌گذاری مشترک است. این سرمایه‌گذاری اغلب به وسیله اینترنت انجام می‌شود تا از تلاشهای یک کارآفرین برای عموم جامعه یا سازمانها حمایت شود. تأمین مالی جمعی برای اهداف متنوعی نظیر درمان بیماری تا چاپ کتاب، حمایت مالی هنرمندان تا طرفداران کمپینهای انتخاباتی و تأمین سرمایه لازم برای راه‌اندازی یک کسب و کار نوپا یا کسب و کار کوچک کاربرد دارد.

سرمایه گذاری خصوصی

تامین مالی شرکتها در پروژه‌های خارج از بازار داد و ستد اوراق بهادار بورس است و بیشتر سرمایه‌گذاران به طور مستقیم در شرکتهایی که خارج از بورس هستند سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سرمایه‌گذاری خصوصی مخصوص شرکتهایی است که خارج از حوزه بورس فعالیت می‌کنند. شرکتهای سرمایه‌گذاری مختلف، صندوقهای سرمایه‌گذاری، شرکتهای مدیریتی و تامین سرمایه به وسیله سرمایه‌گذاران ریسک‌پذیر به نوعی همان سرمایه‌گذاران خصوصی هستند. سرمایه‌گذاران خصوصی میزان سرمایه‌گذاریشان بسیار بالاست؛ معمولا روی پروژه‌هایی با اهداف بلند مدت با دریافت سهام 100 درصد سرمایه‌گذاری می‌کنند. این شرکتها با ادغام وام و سهام در شرکتهایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که با سابقه کاری بالا در زمینه فروش موفق بوده یا به نوعی امتحان خود را پس داده باشند.

یکی از راههای سرمایه‌گذاری در دنیای تکنولوژی و فناوری امروزی استفاده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. در دیجیتال مارکتینگ شما با معرفی کسب و کار خود در پی مشتریهای بالقوه‌ای هستید. به طوری که در نهایت آنها باید با خرید محصول شما به مشتری وفادار تبدیل شوند. برای سرمایه‌گذاری به وسیله دیجیتال مارکتینگ باید با هزینه مناسب در پی راههایی باشید که مشتریهای بیشتری را جذب کرده تا سطح فروش بالایی داشته باشید. مهرارقام به شما کمک می‌کند در دیجیتال مارکتینگ با توجه به محصولات و خدماتی که ارائه و معرفی می‌کنید سرمایه‌گذاری کنید.

خواندن 765 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا