میزان اهمیت روابط عمومی در کسب و کار چقدر است (بخش نخست)

بسیاری از مدیران تجاری، روابط عمومی را به عنوان «تبلیغات رایگان» برای خودشان تعریف کرده‌اند، اما این تعریف سنخیتی با واقعیت ندارد. روابط عمومی نه تبلیغات است و نه رایگان. در حقیقت بسته به نوع استفاده شما ممکن است این کار پرهزینه باشد، بسیار پرهزینه. زیرا به صرف کار فشرده و وقت زیادی نیاز دارد.

 

اگر چه هنوز هم روابط عمومی در اکثر شرکتها به صورت یک سری کلیشه تکراری اجرا می‌شود، اما امروزه اثبات شده است که روابط عمومی در کسب و کار می‌تواند عاملی کلیدی در بازگشت سرمایه بازاریابی باشد. با بخش نخست این مطلب در مهرارقام همراه ما باشید تا از اهمیت روابط عمومی در کسب و کار تجاریتان برایتان بگوییم.

روابط عمومی به وسیله واسطه‌ها کار می‌کند

در حوزه بازاریابی در مقایسه با تبلیغات، روابط عمومی، کمتر مورد بررسی قرار گرفته است. اساس روابط عمومی در کسب و کار بر استفاده از واسطه‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطب و تحت تاثیر قرار دادن او استوار است. این واسطه‌ها می‌توانند افراد سخنور صنایع، تحلیلگران سهام، سرمایه‌گذارها، تعیین کنندگان روندهای بازار، تحلیلگران صنایع، مشتریها، کارمندان و حتی رسانه‌های دیجیتال و چاپی باشند. عموما کسب و کار شما کنترل بسیار کمی روی این تاثیرات یا واسطه‌ها دارد، همین موضوع کار روابط عمومی را بسیار مشکل می‌کند.

اهمیت روابط عمومی در کسب و کار

روابط عمومی در کسب و کار پیچیدگی زیادی دارد

همان طور که گفتیم در روابط عمومی ما کنترل کمی روی واسطه‌ها یا تاثیرات داریم. اما از سوی دیگر تبلیغات کنترل مورد نیاز ما را فراهم می‌کند. در روابط عمومی دیگر نیاز نیست پیام سازمانی خود را به وجود بیاورید، آن را با گرافیک مناسب ترکیب کنید، سپس آن را جایی قرار دهید که مخاطبان آن را می‌خوانند و همان طور که شما می‌خواهید آن را بخوانند. ضمن این که شما برای این کنترل هزینه پرداخت خواهید کرد. برای این که گوش شنوای افراد را در اختیار داشته باشید، باید بسیاری از تاثیرگذاران مهم صنعت را ترغیب کنید که محصولات و خدمات شما ارزش صرف زمان را دارند. فعالیتهای شما باید با هم همگام شوند. آنها وقت خود را صرف ایده‌های ناقص و ناتمام نمی‌کنند. از دید یک تاثیرگذار کلیدی، هماهنگی فعالیتهای شما در موارد زیر معنا می‌یابد:

  • شناخت کامل از رقابت
  • شناخت کامل از صنعت
  • شناخت کامل از زمینه‌ای (Context) که کالا یا خدمات شما در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد
  • شناخت روی مشتریان
  • شناخت علاقه‌مندیهای مشتری
  • درک این که چرا حرف شما باید برای آنها مهم باشد

در این مطلب سعی کردیم اهمیت روابط عمومی در کسب و کار و نوع بهبود بخشیدن به آن را بیان کنیم. تا اینجا بخشی از مطلب را در اختیارتان گذاشتیم. در ادامه مطلب «میزان اهمیت روابط عمومی در کسب و کار چقدر است» نیز همراه ما باشید.

گفتنی است روابط عمومی با بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ شباهتهای بسیاری دارند. معمولا برای دستیابی به اهداف ارتباطی مختلف و انتقال پیام به مخاطب، در ظاهر و از منظر مکانیکی نیز ما از روشهای گوناگون و در حال ایجاد ارتباط هستیم. تجربه کسب شده در سالهای کاری کنار دانش اعضای شرکت مهرارقام نتیجه مکاتبات و تعاملهایی بوده که با مشتریان خود داشته‌ایم. ما را همچنان از نظرات ارزشمند خود بهره‌مند سازید. بدون شک ارزش آن را می‌دانیم و ما نیز در کسب و کارتان همراه و یاری‌رسان شما خواهیم بود.

خواندن 1307 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا