وجود منابع انسانی در سازمانها چه مزیتی دارد

منابع انسانی همان نیروهای انسانی سازمانها یا شرکتها هستند که از تلاش جسمانی و تراوشات ذهنی و فکری آنها برای رسیدن به اهداف آن سازمان یا شرکت استفاده می‌کنند. روشهای کاری خوب و کارآمد همان نیروهاست که آنها را تبدیل به منبع انسانی محیط کاری خود می‌کند.

وجود منابع انسانی شایسته هستند که آنها را به مزیتی رقابتی در بین دیگر سازمانها تبدیل می‌کند. وجود منابع انسانی شریک استراتژیک هر سازمان بوده که باعث رشد مزیت در سازمان می‌شود.

 در این مطلب با ما در مهرارقام همراه شوید تا از مزایای وجود منابع انسانی در شرکتها بیشتر سخن بگوییم.

مسائل حقوقی و قانونی

تمامي شرکتها از کوچک و بزرگ با مسائل حقوقی و قانونی مواجه هستند. بخش منابع انسانی می‌تواند این مسائل را مورد توجه قرار دهد. برای مثال قراردادهایی که با همکاران بسته می‌شود جوانب حقوقی مربوط به روابط کاری و... را برای شما مدیریت کند.

جذب و استخدام

هر شرکتی با هر اندازه‌ای به جذب نیرو نیاز دارد. اگر بخش منابع انسانی وجود نداشته باشد جذب این نیروها معمولاً به وسیله مدیران انجام می‌شود. این کار مدیر تبدیل به یک رویه خواهد شد که نمی‌تواند رویه موفقی برای آن شرکت یا سازمان باشد. با وجود منابع انسانی مدیران می‌توانند نگران جذب نیروی انسانی خود نباشند و از بخش منابع انسانی خود بخواهند که نیروی مورد نیاز آنها را تامین کند. یادمان باشد که مدیران به خصوص در شرکتهای کوچک وظایف مهمتری دارند.وجود منابع انسانی در سازمانها چه مزیتی دارد

سیاستهای سازمانی

وجود منابع انسانی می‌تواند سامان دهنده بخش اجرایی سیاستهای سازمانی باشد. یکی از این سیاستها می‌تواند مرخصی که بخشی از حقوق کارمندان است باشد. اما برای استفاده از مرخصی باید نظم و قانونی وجود داشته باشد تا سازمان دچار هرج و مرج نشود.

جبران خدمت

تمام سازمانها به خصوص آنها که در مرحله رشد قرار می‌گیرند نیاز دارند بسته‌های جذاب برای همکاری و جبران خدمت به داوطلبان همکاری با آنها ارائه کنند. اگر این بسته درست و اصولی طراحی نشود استخدامهای شما به سرعت شکست خواهند خورد و نمی‌توانید رشد کنید.

راهبرد

وقتی منابع انسانی از نخست به عنوان شریک سازمان وجود داشته باشد می‌تواند فرهنگ خوبی در سازمان ایجاد کند. منابع انسانی خوب می‌تواند آموزشهای مناسب و متناسب با اهداف کلان سازمان برگزار کند و از همان تخست سازمان را در مسیر درست قرار دهد. اگر از روز نخست این اتفاق نیفتد بعدها زمان نیاز، تغییر سخت اتفاق خواهد افتاد.

با پیشرفت تکنولوژی در برخی از موارد شاهد آن هستیم که منابع انسانی جایگاه پیشین خود را از دست داده‌اند. اما نباید فراموش کرد پشت هر تکنولوژی نیاز به نظارت کامل و وجود منابع انسانی است. ما در مهرارقام از وجود منابع انسانی به همراه تکنولوژی دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین استفاده می‌کنیم تا با هزینه کم کالا و خدمات کسب و کارهای دیگر را معرفی کنیم. برای شناخت بیشتر دیجیتال مارکتینگ با مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 557 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا