یک فروشنده حرفه‌ای با مشتری چگونه سخن می‌گوید

فروشندگان رابطهایی بین شرکت یا سازمان با مشتری هستند که از ابزارهای مهارتی مختلف چون ادارکی، انسانی، ارتباطی و تخصصی استفاده می‌کنند تا بین مشتری و شرکت، تعاملی سازنده برقرار کنند. فروشنده حرفه‌ای کسی است که نیاز مشتری را درک کرده و صادقانه او را برای انتخاب صحیح راهنمایی می‌کند.

 سرانجام فروشنده حرفه‌ای با این کار باید قادر باشد توافق و اعتماد مشتری را برای خرید جلب کند. در ادامه این مطلب با مهرارقام همراه شوید.

 فروشنده حرفه‌ای پیش از هر کاری یک ارتباط برقرار کننده قوی است. او باید بتواند با مشتریان، افراد داخل سازمان و مدیران درون سازمان ارتباطی درست و متقابل برقرار کند. فروشندگی حرفه‌ای پیچیده و قابل تامل است. موفقیت در این حرفه در گروی برخورداری از مهارت فنی و تخصصی و مهارت برقراری ارتباط و تعامل با دیگران است. برخلاف تفکرات رایج، فروشندگی، مجبور ساختن مشتری به خرید نیست. از این رو سخن گفتن مشتری نخستین و کلیدی‌ترین راه ارتباطی است که باید درست، اصولی و حساب شده انجام شود.یک فروشنده حرفه‌ای چگونه با مشتری سخن می‌گوید

فروشنده حرفه‌ای کوتاه و مفید سخن می‌گوید

در نظر داشته باشید می‌خواهید در فضایی پیامی را با محدودیت کاراکتر برای مشتری تایپ کنید. باید به گونه‌ای عمل کنید که در کوتاهترین جملات بهترین مفهوم را داشته باشید. به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای باید زمان را در دست داشته باشید. کوتاه، مفید و هوشمندانه سخن بگویید. نه تنها از کلام بلکه باید از زبان بدن نیز کمک بگیرید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

نزدیک بودن مفهوم در ذهن فروشنده حرفه‌ای با مشتری

تا به حال به حرف زدن مردم نگاه کردید؟ دقت کنید حتما شگفت‌زده خواهید شد. خاطره می‌گویند، از این شاخه به آن شاخه می‌پرند، زیاده‌گویی می‌کنند و از همه مهمتر بین حرفهایشان سوءتفاهم زیاد به چشم می‌خورد. این طبیعی است که مفهوم در ذهن شما به عنوان فروشنده حرفه‌ای با مخاطبتان متفاوت باشد؛ شما چیزی می‌گویید مخاطبتان چیز دیگری متوجه می‌شود. فروشنده از کیفیت کالا می‌گوید اما خریدار مدام به قیمت آن فکر می‌کند.

فروشنده حرفه‌ای می‌داند دقیقا از چه سخن بگوید

اگر فروشنده حرفه‌ای باشید به راحتی متوجه خواهید شد اگر 30 درصد از اضافه‌گویی‌های خود را به صورتی هوشمندانه صرف محصول، کیفیت و خلاقیت در فروش کالای خود کنید بیش از 50 درصد افزایش فروش خواهید شد. ببینید چقدر این 30 درصد خلاصه‌گویی می‌تواند برای فروش شما مهم باشد. از این پس بقیه کار را تجربه، تمرکز، علم و رفتار بدنی شما انجام می‌دهد.

بهتر آن است همیشه کوتاه سخن گفتن را تمرین کنید. بدانید در تلگرافی سخن گفتن استفاده از کلمات محدود است پس خلاصه سخن گفتن را با کوتاه نوشتن تمرین کنید.

کسب و کار ما در مهرارقام طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. دیجیتال مارکتینگ روشی نو برای معرفی کسب و کارهای دیگر است. ما به عنوان فروشنده حرفه‌ای باید بدانیم چطور مشتری را جذب کسب و کار خود کنیم. باید همه این روشها را پیش بگیریم تا بتوانیم موفق باشیم. همچنین باید بتوانیم با دیجیتال مارکتینک برای مشتریانمان مشتری جذب کنیم. مهم است که چقدر در این مسیر همانند فروشنده حرفه‌ای عمل می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با دیجیتال مارکتینگ با ما در مهرارقام در ارتباط باشید.

خواندن 515 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا