انواع خدمت به مشتری در کسب و کار تجاری را بشناسیم

این جمله را بارها شنیده‌ایم که ساختن سخت است و خراب کردن می‌تواند در ثانیه‌ای اتفاق بیفتد. بدست آوردن سخت است ولی از دست دادن می‌تواند به راحتی پیش آید. این پیش آمدن اتفاقی نیست و متاثر از اعمالی است که انجام می‌دهیم. این مورد می‌تواند برای مشتریهایمان در کسب و کار هم اتفاق بیفتد.

بی‌شک در کسب و کار زمان زیادی صرف می‌کنیم تا به مشتری مورد نظر برسیم اما نگه داشتن آن نیاز به تدبیر، برنامه‌ریزی و ایجاد امکانات ویژه دارد. در این مطلب همراه با مهرارقام باشید تا بیشتر با انواع خدمت به مشتری در کسب و کار تجاری آشنا شوید.

 انواع خدمت به مشتری در کسب و کار تجاری را بشناسیمجذب مشتری نیاز به طرح مناسب و باکیفیت «خدمت به مشتری» دارد. خدمت به مشتری در کسب و کار باید بتواند انتظارات مشتری را تامین کند و مقابل خدمات رقیبانش حرفی برای گفتن داشته باشد. خدمت به مشتری در کسب و کار امری است که شرکت برای جلب رضایت مشتریان و کمک به آنها برای دریافت بیشترین ارزش از محصولات یا خدماتی که خریداری کرده‌اند انجام می‌دهد. این کار شرکتها به مشتری مداری معروف است.

مشتری مداری فرهنگی است که شرکت به شکلی کارآمد و موثر برای ارج نهادن به مشتری انجام می‌دهد. در مسیر مشتری مداری شرکت موظف است از مشتری اطلاعاتی بدست آورد تا با استراتژیهای خود نیازهای مشتری را شناسایی و به آنها پاسخگو باشد. در این مطلب چهار مدل از خدماتی که در کسب و کار نیاز است به مشتری ارائه شود را معرفی می‌کنیم.

خدمات زمینه‌ساز فروش

خدمات زمینه‌ساز برای مشتریان بالقوه انجام می‌شود تا در آینده به مشتری بالفعل محصولات تبدیل شوند. این کار سرمایه‌گذاری آتی در فروش است. خدمات زمینه‌ساز فروش با ارسال ایمیل، کاتالوگ، بروشور و ارسال نمونه رایگان از یک کالا به مشتریان بالقوه برای بررسی محصول یا خدمت خاص شماست.

خدمات پیش از فروش

خدمات پیش از فروش نوعی معرفی محصول به مشتری برای آشنایی بیشتر او با محصول است. این خدمت می‌تواند توضیح در مورد انوع استفاده از محصول، ارائه اطلاعات اولیه، ایجاد اطمینان در مورد کیفیت کالای مورد نظر، مشاوره و همفکری کردن با مشتری، اولویت به نیاز مشتری و... باشد. همه این کارها انجام می‌شود تا زمینه‌ای برای خرید مشتری فراهم شود.

انواع خدمت به مشتری در کسب و کار تجاری را بشناسیم

خدمات هنگام فروش

این مرحله حکایت از آن دارد که خدمات پیشین موثر واقع شده و مشتری برای خرید محصول مصمم است. اکنون وقت آن است که مشتری در مسیر تصمیم‌گیری راهنمایی شود. این خدمات هنگام فروش می‌تواند شامل پذیرایی، فراهم کردن رفاه مشتری هنگام خرید، هدیه دادن و... باشد. در بسیاری موارد ممکن است خدمات پیش از فروش و خدمات هنگام فروش، همزمان انجام شوند.

خدمات پس از فروش

این بخش از خدمات مهمتر از بخشهای دیگر نیست اما نشان از تعهد شما در کسب و کارتان است. خدمات پس از فروش همان خدماتی است که مشتری را برای شما نگه می‌دارد. تعهد شما مشتری را بر آن می‌دارد که او هم خود را به شما متعهد کند. هر خدمتی چون حمل کالا، نصب و راه‌اندازی سیستم‌ها و تجهیزات خریداری شده، آموزش و مشاوره و انواع تضمینهای فروشنده که نشان از تعهد شما باشد شامل این بخش از خدمت می‌شود.

پیش از همه اینها شما نیازمند هستید محصول خود را معرفی کنید. مشتری نیاز دارد نخست با محصول شما آشنا شده، آن را خریداری کرده سپس در همه این مراحل از شما طلب خدمت کند. یکی از راههای آسان، نسبتا کم‌هزینه و به روز برای معرفی محصول استفاده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی آنلاین است. مهرارقام در این زمینه پیشرو بوده و آماده کمک‌رسانی به شما برای معرفی محصولاتتان است. برای شناخت بیشتر دیجیتال مارکتینگ همراه مهرارقام بوده و ما را دنبال کنید.

خواندن 1463 دفعه

فرم

تماس

آدرس: خیابان شهید دکتر بهشتی، خیابان پاکستان، کوچه حکیمی، پلاک 15، طبقه پنجم شرقی

ایمیل: info[at]mehrargham.com

تلفن: 2188530752 98+

فکس: 2188511721 98+

کدپستی: 1531745818

بالا